Capítulos de Libro (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A Portable P300-Based Brain–Computer Interface as an Alternative Communication Device

    Biosystems and Biorobotics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 383-387

  2. A Systematic Comparison of Renewable Liquid Fuels for Power Generation: Towards a 100% Renewable Energy System

    Computer Aided Chemical Engineering (Elsevier B.V.), pp. 1939-1944

  3. An Embedded Implementation of EMG-Driven Control for Assisted Bilateral Therapy

    Biosystems and Biorobotics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 817-821

  4. Application to Real Case Studies

    SpringerBriefs in Applied Sciences and Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 77-120

  5. BERT Model-Based Approach for Detecting Racism and Xenophobia on Twitter Data

    Metadata and Semantic Research, pp. 148-158

  6. CDM4MMLA: Contextualized Data Model for MultiModal Learning Analytics

    The Multimodal Learning Analytics Handbook (Springer International Publishing), pp. 205-229

  7. Classifying suspicious Pastebin content usingMachine Learning

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 279-280

  8. Comprehensive Assessment of Gran Canaria Food-Energy-Water Nexus with GIS-Based Tool

    Green Energy and Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 23-44

  9. Conclusions

    SpringerBriefs in Applied Sciences and Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 121-125

  10. Dataset creation and feature extraction for thedetection of fraudulent websites

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 267-268

  11. Decomposition of Two-stage Stochastic Scheduling Problems via Similarity Index

    Computer Aided Chemical Engineering (Elsevier B.V.), pp. 985-990

  12. Educar en ODS y no morir en el intento: situaciones de aprendizaje en las aulas de tecnología

    Los ODS: avanzando hacia una educación sostenible : modelos y experiencias en el Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 185-203

  13. Emerging technologies to increase energy efficiency and decrease indoor pollution in University Campuses

    Strategy, policy, practice, and governance for aI in higher education institutions (IGI Global), pp. 181-205

  14. Evaluation of Supervised Learning Models UsingTCP Traffic for the Detection of Botnets

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 259-260

  15. Experiencia con una herramienta digital para la educación en finanzas de estudiantes de la Universidad de Valladolid dentro del marco del Proyecto Erasmus+ “FINANCEn-LAB”

    Actas del Congreso Internacional Virtual USATIC 2022. Ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC (Servicio de Publicaciones), pp. 44

  16. Extracting Composition and Social EngineeringFeatures to Measure Spam Address Credibility

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 261-262

  17. Feasibility Analysis of Wind and Solar Powered Desalination Plants: An Application to Islands

    Green Energy and Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 155-178

  18. Image hashing based on frequency dominantneighborhood structure

    Investigación en Ciberseguridad Actas de las VII Jornadas Nacionales (7º.2022.Bilbao) (Fundación Tecnalia Research and Innovation), pp. 294-295

  19. Introduction

    Green Energy and Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-10

  20. Mentoring High Ability University Students: An Experience with Computer Science Undergraduates

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 51-68