Capítulos de Libro (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2016

  1. A research contribution to the analysis of mobile devices in higher education from medical students' point of view

    Handbook of Research on Mobile Devices and Applications in Higher Education Settings (IGI Global), pp. 196-221

  2. Análisis DAFO del Simulador de Habilidades Informáticas del proyecto Mi Compu.MX

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 129-134

  3. Applying gamification in a parallel programming course

    Gamification-Based E-Learning Strategies for Computer Programming Education (IGI Global), pp. 108-130

  4. Assessing the effectiveness of interactive and collaborative resources to improve reading and writing in English

    Blended Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 1047-1067

  5. Desarrollo de una metodología avanzada de evaluación de Sistemas de Voto Electrónico Remoto

    Actas de la jornadas nacionales de investigación en ciberseguridad: Granada, 15, 16 y 17 de Junio de 2016 (Universidad de Granada), pp. 65-72

  6. Do mobile technologies have a place in universities? The TAM model in higher education

    Handbook of Research on Mobile Devices and Applications in Higher Education Settings (IGI Global), pp. 25-52

  7. Enhancing education for the knowledge society era with learning ecosystems

    Open Source Solutions for Knowledge Management and Technological Ecosystems (IGI Global), pp. 1-24

  8. Evaluation of M-learning among students according to their behaviour with apps

    Modeling Human Behavior: Individuals and Organizations (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 37-48

  9. Experiencia de aprendizaje basado en la implementación colaborativa de proyectos para el desarrollo de competencias emprendedoras

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 109-116

  10. Factores Influyentes en la Gestión de Grupos Virtuales en Cursos de Escala Masiva y Variable

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 45-50

  11. Integración de los metodos CBL y CBI para su aplicación en la gestión de recursos académicos cooperativos

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 241-248

  12. Interoperability of systems and monitoring for alert Itajaí river basin - SaDPreai v.3

    Advances in Intelligent Systems and Computing (Springer Verlag), pp. 179-185

  13. Metacognition, self-regulation and feedback for object-oriented programming problem-solving

    Metacognition: Theory, Performance and Current Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 43-94

  14. Norma Subjetiva e Intención de Uso de Tecnologías Móviles. Un estudio descriptivo sobre las actitudes de los futuros docentes de primaria

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 313-318

  15. Proyecto TACCLE3 – Coding

    XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 187-190

  16. Security Assessment Methodology for Mobile Applications

    Actas de la jornadas nacionales de investigación en ciberseguridad: Granada, 15, 16 y 17 de Junio de 2016 (Universidad de Granada), pp. 50-56

  17. Some comments on ordinary reasoning with fuzzy sets

    Studies in Fuzziness and Soft Computing (Springer Verlag), pp. 87-107

  18. Teaching and learning physics with smartphones

    Blended Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 866-885

  19. To be or not to be successful? That does not only depend on technology, but also on human factors

    Blended Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 1948-1969

  20. Virtual territorial heritage in education through mlearning resources: Cities of Salamanca Spain and Santiago of Chile

    Handbook of Research on Mobile Devices and Applications in Higher Education Settings (IGI Global), pp. 162-195