Disciplina temática
Ingeniería informática
Capítulos de Libro (51) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A Model for Bridging the Gender Gap in STEM in Higher Education Institutions
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-19
-
A Physical Cognitive Assistant for Monitoring Hand Gestures Exercises
Bio-inspired Systems and Applications: from Robotics to Ambient Intelligence: 9th International Work-Conference on the Interplay Between Natural and Artificial Computation, IWINAC 2022, Puerto de la Cruz, Tenerife, Spain, May 31 – June 3, 2022, Proceedings, Part II (Springer Suiza), pp. 13-23
-
A Portable P300-Based Brain–Computer Interface as an Alternative Communication Device
Biosystems and Biorobotics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 383-387
-
An efficient lightweight speck technique for edge-IoT-based smart healthcare systems
5G IoT and Edge Computing for Smart Healthcare (Elsevier), pp. 139-162
-
Aplicaciones y actividades de innovación docente en geografía: el uso de Google earth como herramienta de enseñanza
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 107-122
-
Aprendiendo a través de la interconexión de asignaturas: coordinación y transversalidad de disciplinas en el Grado en Arquitectura Técnica de la EPS de Zamora (Universidad de Salamanca)
Innovaciones educativas en el ámbito edificatorio (Dykinson), pp. 237-256
-
Aprendizaje basado en proyectos en ciencias de la salud: un análisis de la efectividad en el proceso de aprendizaje
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 75-86
-
BERT Model-Based Approach for Detecting Racism and Xenophobia on Twitter Data
Metadata and Semantic Research, pp. 148-158
-
CDM4MMLA: Contextualized Data Model for MultiModal Learning Analytics
The Multimodal Learning Analytics Handbook (Springer International Publishing), pp. 205-229
-
COCOBOT. Robot Social de Interacción y Acompañamiento para Personas de la Tercera Edad en Situación de Aislamiento por COVID-19
UPSA INNOVA 2021_2022 (McGraw Hill España), pp. 149-160
-
Clustering methods for the profiling of electricity consumers owning energy storage system
Intelligent Data Mining and Analysis in Power and Energy Systems: Models and Applications for Smarter Efficient Power Systems (Wiley Blackwell), pp. 129-148
-
Conceptualizing a Teacher Training for Identifying STEAM-Lab Spaces to Address Diversity Gaps
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 29-50
-
Crossroads 2.0 - Juego educativo sobre el impacto del cambioclimático con generación de lenguaje natural
SEPLN-PD 2022: Annual Conference of the Spanish Association for Natural Language Processing 2022: Projects and Demonstrations (CEUR Workshop Proceedings), pp. 57-61
-
DDoS Attack Detection in Vehicular Ad-Hoc Network (VANET) for 5G Networks
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 263-278
-
Developing a Research Method to Analyze Visual Literacy Based on Cross- Cultural Characteristics
Research Anthology on Innovative Research Methodologies and Utilization Across Multiple Disciplines (IGI Global), pp. 335-350
-
Dixgame. Un videojuego modular en realidad virtual para el tratamientovde la dislexia
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 265-273
-
EL uso de vídeos 360º como herramienta de acercamiento al patrimonio histórico-artístico
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 255-264
-
Efectividad de la gamificación con H5P aplicada en Moodle en Ciencias de la Salud
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 409-422
-
El sistema universitario ante la Covid-19: retrospectiva y prospectiva de la transformación digital
Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 142-148
-
Encoding Traditional Spanish Music for Pedagogical Purposes Through MEI: Challenges and Opportunities
Music Encoding Conference Proceedings 2021, 19–22 July, 2021 University of Alicante (Spain): Onsite & Online (Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant), pp. 75-84