Ciencia y transmediabinomio para la divulgación científica. El caso de Atapuerca
- José-María Chomón-Serna 1
- Lorena Busto-Salinas 2
-
1
Universidad de Burgos
info
-
2
Universidad de Cádiz
info
ISSN: 1386-6710, 1699-2407
Año de publicación: 2018
Título del ejemplar: Infomediación y automatización
Volumen: 27
Número: 4
Páginas: 938-946
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: El profesional de la información
Resumen
The archaeological sites of Atapuerca (Burgos, Spain), declared World Heritage Site in 2000, stand out for their international repercussion due to the scientific results on human evolution. The aim of science socialization has lead to different communication policies, one for scientific dissemination and another for society dissemination. Although there is no specific transmedia communication plan, all communication resources are taken into advantage, to the extent of creating the Atapuerca Universe. This Universe works as a transmedia model, where prosumers acquire a leading role disseminating contents. The expansion generated from above by the producers is therefore complemented with the expansion from below made by the prosumers, sharing, expanding, modifying and generating new contents. This paper demonstrate that transmedia strategies are applicable to scientific projects.
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