Instrumentos de evaluación utilizados en la formación inicial del profesorado y su coherencia para el desarrollo de competencias profesionales en los estudiantesvisión del alumnado, egresados y profesorado

  1. José María Arribas Estebaranz 1
  2. Juan Carlos Manrique Arribas 1
  3. Belén Tabernero Sánchez 2
  1. 1 Universidad de Valladolid
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    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

  2. 2 Universidad de Salamanca
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    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

Revista:
Revista complutense de educación

ISSN: 1130-2496 1988-2793

Any de publicació: 2016

Volum: 27

Número: 1

Pàgines: 237-255

Tipus: Article

DOI: 10.5209/REV_RCED.2016.V27.N1.45724 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Objectius de Desenvolupament Sostenible

Resum

The target of this work was to analyze the frequency with which the different instruments and evaluation procedures are used from the point of view of faculty, students and graduates in the initial training of primary education teachers and physical education specialist teachers, as well as the degree of coherence - relationship- perceived by each of these groups involved between the mentioned instruments and evaluation procedures and the development of professional competencies that students intend to acquire. The sample under study consisted of 199 students, 67 graduates and 53 teachers with the qualifications of teachers of physical education and physical activity and sports from the universities of Valladolid, Salamanca and Leon. The results showed a clear discrepancy between the various groups analyzed, regarding both the type of evaluation instruments used, the assessment of the degree of consistency between these and the development of professional competencies of future teachers

Informació de finançament

Este estudio se ha llevado a cabo dentro del proyecto de I+D+i: “La evaluación en la formación inicial del profesorado de educación física”. Convocatoria del Plan Nacional de Proyectos I+D+i (2008-2011) (BOE del 31/12/2009). Proyectos de Investigación Fundamental no orientada. Referencia: EDU 2010-19637 (Subprograma EDUC) de 3 años de duración (2010-2012).

Finançadors

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