La expresión de las cátedras ambulantes «Francisco Franco» en Castilla y León. Una recreación de las misiones culturales dirigidas por y para las mujeres

  1. GARCÍA REDONDO, Eva 1
  1. 1 Universidad de Salamanca
    info

    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02f40zc51

Revista:
Historia de la educación: Revista interuniversitaria

ISSN: 2386-3846 0212-0267

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: Espacios y tiempos de modernización educativa en iberoamérica

Número: 36

Páxinas: 343-364

Tipo: Artigo

DOI: 10.14201/HEDU201736343364 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Historia de la educación: Revista interuniversitaria

Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

The study of regional history of education becomes essential in a globalized context in which the amount of the particular knowledge provides a comparative framework. In this article, we provide an analysis of the actions taken by the Cátedras Ambulantes on a regional reality in the Castile and Leon provinces. In this sense, a few works show a regional approach although most of them do the national context. Our research interest opted for it by the use of the historical-pedagogical method in combination with the socio-historical approach. From both, we get a document that shows the preponderance of this territory in the national level, through their essential contributions in the Initiative.