Nuevos materiales didácticos virtuales para un curso cero de Estadística y Probabilidad en Economía y Empresa

  1. de Andrés Calle, Rocío 1
  2. Cesteros, Federico 1
  3. García Sánchez, Mercedes 1
  1. 1 Dpto Economía e Historia Económica, Universidad de Salamanca
Journal:
Anales de ASEPUMA

ISSN: 2171-892X

Year of publication: 2019

Issue: 27

Type: Article

More publications in: Anales de ASEPUMA

Abstract

Students in “Social Sciences” degrees come from diverse academic itineraries. This fact can cause different mathematical and statistical knowledge level and in many cases students’ level is not suitable for completing their university degrees in Economics or Business Administration. The lack of a good basis of statistical/mathematical thinking can induce students to focus on the operational aspect. This project develops online teaching material aimed at fist-year students at the Faculty of Economics and Business in order to mitigate the aforementioned problem and therefore, to reduce the number of early university leavers, improving then students’ academic performance.

Bibliographic References

  • Adillon Boladeres, L. Jorba Jorba, P. Purroy Sánchez, C. Ribas Marí, and A. Tarrío Reboredo. Perfil matemático del alumnado de nuevo ingreso en la facultad de Economía y Empresa de la UB. In Anales de ASEPUMA 2012, volume 20, 2012.
  • Campo, M. Maciá, and G. Manjabacas. ¿Qué podemos hacer para solventar las carencias en matemáticas de los alumnos de nuevo ingreso? In Actas de las XX JENUI, 2014.
  • Martín Caraballo, A. Tenorio Villalón, and S. Bermudo Navarrete. Carencias de competencias matemáticas básicas en los alumnos de nuevo ingreso.