El docente en la sociedad digitalUna propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada

  1. Cela-Ranilla, Jose María 1
  2. Esteve González, Vanessa 1
  3. Esteve Mon, Francesc 1
  4. González Martínez, Juan 1
  5. Gisbert-Cervera, Mercè 1
  1. 1 Universitat Rovira i Virgili
    info

    Universitat Rovira i Virgili

    Tarragona, España

    ROR https://ror.org/00g5sqv46

Zeitschrift:
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado

ISSN: 1989-6395 1138-414X

Datum der Publikation: 2017

Titel der Ausgabe: Desarrollo del conocimiento profesional en la formación inicial de maestros

Ausgabe: 21

Nummer: 1

Seiten: 403-422

Art: Artikel

DOI: 10.30827/PROFESORADO.V21I1.10371 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

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Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

This paper presents a transformative vision of teaching in the context of a society marked by complexity and a large technological component. This view is based on the so-called transformative pedagogy, whose foundations begins on a socio-constructivist approach and focus on developing critical thinking and personal change from a reflective process. These ideas could be the base to design processes that promote the formation of a faculty committed to a transformative idea of the teaching and a digital competence to design high quality learning environments for their students.

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