El docente en la sociedad digitalUna propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada
- Cela-Ranilla, Jose María 1
- Esteve González, Vanessa 1
- Esteve Mon, Francesc 1
- González Martínez, Juan 1
- Gisbert-Cervera, Mercè 1
-
1
Universitat Rovira i Virgili
info
ISSN: 1989-6395, 1138-414X
Datum der Publikation: 2017
Titel der Ausgabe: Desarrollo del conocimiento profesional en la formación inicial de maestros
Ausgabe: 21
Nummer: 1
Seiten: 403-422
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado
Zusammenfassung
This paper presents a transformative vision of teaching in the context of a society marked by complexity and a large technological component. This view is based on the so-called transformative pedagogy, whose foundations begins on a socio-constructivist approach and focus on developing critical thinking and personal change from a reflective process. These ideas could be the base to design processes that promote the formation of a faculty committed to a transformative idea of the teaching and a digital competence to design high quality learning environments for their students.
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