Los textos del nivel A1 y la importancia de los objetivos de lecturaun ejemplo a través de la descripción de personas en Español Lengua Extranjera - Segunda Lengua
-
1
Universidad de Burgos
info
ISSN: 0214-0484
Año de publicación: 2020
Número: 27
Páginas: 39-57
Tipo: Artículo
Resumen
This paper focuses on a practical proposal carried out in Spanish Courses of the Foundation at the University of Burgos and it aimed at working the description and the family relationship in the A1 level. Since the activity focuses on reading comprehension, it has been necessary to reflect previously on the characteristics of the texts of this level in order to create those of our proposal. Furthermore, we have tried to emphasize on the reading objectives presented to the student, since the consulted sources emphasize that these can make the activity more motivating and, therefore, that the student is more involved and can also can contribute to avoid the methodological routine when dealing with reading activities.
Referencias bibliográficas
- Cummins, J. (2002). Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Ediciones Morata. Krashen, S. D. (1985). The Input Hypothesis: issues and implications. Nueva York: Longman.
- Núñez Delgado, M. P. y Rodríguez Guerrero, B. (2017). La comprensión lectora en ELE. Análisis de manuales de B1 con base en su tipología textual. Revista Internacional de Lenguas Extranjeras, (nº 6), 31–54. DOI: 10.17345. Recuperado de: https://revistes.urv.cat/index.php/rile/article/view/1823
- Solé, I. (2005). Estrategias de lectura. Barcelona: Graó.
- (2018). Reglas del éxito según Steve Jobs. Sirvamedia magazine. El Salvador: Recuperado de: https://www.sivarmedia.com/12-reglas-que-te-ayudaran-a-alcanzar-el-exito-segun-steve-jobs-fundador-de-apple/
- (2011). Test muy curioso y divertido venn. Taringa. Recuperado de: https://www.taringa.net/posts/humor/12771000/Test-muy-curioso-y-divertido-venn.html