Carga de trabajo en diferentes asignaturas que experimentan el sistema ECTS

  1. José Antonio Julián Clemente 1
  2. Javier Zaragoza Casterad 1
  3. Francisco Javier Castejón Oliva 2
  4. Víctor Manuel López Pastor 3
  1. 1 Universidad de Zaragoza
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    Universidad de Zaragoza

    Zaragoza, España

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  2. 2 Universidad Autónoma de Madrid
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    Universidad Autónoma de Madrid

    Madrid, España

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  3. 3 E.U. Magisterio de Segovia, Universidad de Valladolid
Revista:
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte

ISSN: 1577-0354

Año de publicación: 2010

Volumen: 10

Número: 38

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte

Resumen

In the last few years, some university professors have been undertaking activities in anticipation to the European Credit Transfer System (ECTS). One of the great worries these professors have is the workload stemming from this type of methodology compared to more traditional teaching methods. In this paper we present the results of a study which has systematically counted the work hours one must dedicate to subject matters under the ECTS system. The number of hours concern both educators and students in three separate cases. Empirical data show the viability of implementing this type of proposals in the actual conditions in Spanish universities.

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