El gimnasio ecológico Lumen de Valdespino de Somoza

  1. GARCÍA MORILLA, Santiago
  2. ROBLES TASCÓN, José Antonio
  3. ÁLVAREZ DEL PALACIO, Eduardo
Revista:
Citius, altius, fortius: humanismo, sociedad y deporte: investigaciones y ensayos

ISSN: 1888-6744

Año de publicación: 2016

Volumen: 9

Número: 1

Páginas: 71-91

Tipo: Artículo

DOI: 10.15366/CITIUS2016.9.1.004 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Citius, altius, fortius: humanismo, sociedad y deporte: investigaciones y ensayos

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The concept of ecology and use of recyclable materials may appear to be more fashionable than ever in modern times. Accustomed to the application of the latest technologies in the most advanced sportsequipment service, performance and in turn to health care in sophisticated sports centers, found in rural areas, in heart maragatería, Valdespino Somoza, an initiative laden sense of care with the environmental recycling used not only an educational and aesthetic purpose but with a totally practical sense as a result of an initiative to the homage of a species endangered materials: the Field Elm. This reality is the result of several years of work and development of a passionate teacher of Physical Education.

Referencias bibliográficas

  •  Carta Olímpica. International Olympic Committe. www.olympic.org/ Consultado el 12/012016.
  •  Coubertin, P. 1888, La reforma social, Vol.8, serie 2, part. VI, pp. 249 252.
  •  Coubertin, P. (1889). L’Éducation Anglaise en France. París. Libr. Hachette.
  •  Defrance, J. (1993). La signification culturelle de l'hébertisme. Etude de sociologie de la culture des années 20 et 30. Staps, 47-63.
  •  Gálvez Contreras, E. N. (2011). El método natural de George Hébert: una aproximación a la Educación Física en el Real Decreto de Educación Española. Recuperado el 23 de octubre de 2015. Revista Digital de Educación Física y Deportes, nº 160, septiembre de 2011. Buenos Aires. http://www.efdeportes.com/.
  •  Langlade, A., y Langlade, N. (1970). Teoría General de la Gimnasia: Génesis y panorama global de la evolución de la gimnasia. Buenos Aires: Stadium.
  •  Soares, C. L. (diciembre de 2002). Memórias da naturaleza: Georges Hébert e a educação do corpo. Recuperado el 22 de octubre de 2015, de Revista de Educación Física y Deportes: http://www.efdeportes.com/efd55/hebert1.htm
  •  Villaret, S. (2003). L’influence du naturisme allemand sur l’éducation physique française tout au long du XIXe siècle. En J.-P. SaintMartin, Educations physiques nationales et exemplarités étrangères en France entre 1815 et 1914. Paris: L’Harmattan. http://www.olympic.org/ http://www.efdeportes.com/efd55/hebert1.htm