Diseño y evaluación de una secuencia de enseñanza-aprendizaje STEAM para Educación Primaria

  1. Ileana M. Greca 1
  2. Jairo Ortiz-Revilla 1
  3. Irene Arriassecq 2
  1. 1 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

  2. 2 Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, Argentina
Revista:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Any de publicació: 2021

Volum: 18

Número: 1

Pàgines: 1802

Tipus: Article

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2021.V18.I1.1802 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Objectius de Desenvolupament Sostenible

Resum

This study shows the design and evaluation of a teaching-learning sequence (TLS) with an integrated STEAM approach using design-based research. The TLS was implemented in a total of six groups of students in sixth grade of primary education (N = 121), performing three iterations with successive extensions of the sample. The results obtained from the competence evaluation seem to indicate that the theoretical model used in the design of the SEA is viable for the scientific and integral competence development of students

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