Adquisición de competencias en dirección de proyectos en un contexto colaborativo descentralizado

  1. Joaquín B. Ordieres Meré 1
  2. Ana González Marcos 2
  3. Fernando Alba Elías 2
  4. Manuel Castejón Limas 3
  1. 1 Departamento de Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística Universidad Politécnica de Madrid
  2. 2 Departamento de Ingeniería Mecánica Universidad de La Rioja
  3. 3 Departamento de Ingenierías Mecánica, Informática y Aeroespacial Universidad de León
Libro:
Experiencias innovadoras en el aprendizaje a través de la evaluación. EVALtrends 2011: EVALtrends 2011 Evaluar para aprender en la Universidad

Editorial: Bubok Publishing

ISBN: 978-84-15490-04-3

Año de publicación: 2011

Páginas: 130-145

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

This paper reports a learning experience related to the acquisition of project management competences. Students from three different universities and background cooperate in a common project that drives the learning-teaching process. The goal is to evaluate the goodness of a multidisciplinary approach to distant based collaboration in the Project Based Learning methodology in the context of the current educative paradigm change. The experience is innovative and used to define a rubric that allows us to measure a number of competences related to project management and project management. A software system provides the means to integrate the metrics defined so as to simplify the supervisión process related to competence acquisition.