Garantir l'èxit en la formació inicial del professorat d'educació físicaels projectes d'aprenentatge tutelats

  1. Barba Martín, José Juan
  2. López Pastor, Víctor Manuel
  3. Manrique Arribas, Juan Carlos
  4. Gea Fernández, Juan Manuel
  5. Monjas Aguado, Roberto
Revista:
Temps d’Educació

ISSN: 0214-7351

Any de publicació: 2010

Títol de l'exemplar: La formació permanent del professorat als països europeus

Número: 39

Pàgines: 187-206

Tipus: Article

Altres publicacions en: Temps d’Educació

Resum

La finalitat d’aquest treball és presentar una proposta sobre la utilització combinada de Projectes d’Aprenentatge Tutelats (PAT) i sistemes d’avaluació formativa en la formació inicial del professorat d’educació física, com a forma d’assegurar l’èxit dels estudiants en el desenvolupament de processos d’aprenentatge autèntics. En el nostre centre portem més de vuit anys treballant amb aquesta metodologia, en el marc dels estudis pilot per a la implantació anticipada de sistemes ECTS. En aquest document presentem les principals característiques del context i el procés que se segueix per desenvolupar el PAT i combinar-lo amb un procés d’avaluació formativa. Analitzem els avantatges i inconvenients de combinar un PAT amb sistemes d’avaluació formativa per assegurar un millor aprenentatge de l’alumnat i el desenvolupament de competències professionals. També s’analitza la seva influència en l’èxit de l’aprenentatge i la relació amb el rendiment acadèmic