Nuevos soportes para contenidos informativos y sus implicacionesbreve acercamiento a modelos de software y características de los contenidos web

  1. Alonso del Barrio, Estrella
Revista:
Historia y comunicación social

ISSN: 1137-0734

Any de publicació: 2014

Títol de l'exemplar: La comunicación en la profesión y en la universidad de hoy

Volum: 19

Número: 2

Pàgines: 559-571

Tipus: Article

DOI: 10.5209/REV_HICS.2014.V19.45049 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Historia y comunicación social

Resum

The market welcomes new technologies a revolution of new media. Consequently, producers of news content (newspapers and magazines, mainly), try to find the most suitable software for presentation. The question is whether the wording of that content must also adapt to the new continents. A positive response could indicate that we are not faced with new ditigal format, but to the birth of new media, as once happened with web pages in relation to printed newspaper.

Referències bibliogràfiques

  • CEBRIÁN HERREROS, Mariano y FLORES VIVAR, Jesús Miguel (2011). Periodismo en la telefonía móvil. Ed. Fragua. Madrid.
  • DÍAZ NOCI, Javier y SALAVERRÍA ALIAGA, Ramón (2003). Manual de Redacción Ciberperiodística. Ariel Comunicación. Barcelona.
  • MESO AYERDI, Koldo. Introducción al ciberperiodismo (2006). Ed. Univesridad del País Vasco. Bilbao.
  • PORTO, Denis y FLORES, Jesús (2012). Periodismo Transmedia, Ed. Fragua. Madrid.
  • ROST, Alejandro (2003). El Periódico Digital: características de un nuevo medio, en Red_Acción. Disponible en: http://red-accion.uncoma.edu.ar/asignaturas/pd.htm. [30/09/2013].