El potencial de los proyectos de aprendizaje tutorado y los sistemas de evaluación formativa en la mejora de la autonomía del alumnado. Una experiencia interdisciplinar en formación inicial del profesorado

  1. Juan Carlos Manrique Arribas 1
  2. Víctor M. López Pastor 1
  3. Roberto Monjas Aguado 1
  4. Fernando Real Rubio 1
  1. 1 Universidad de Valladolid, España
Revista:
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD

ISSN: 1133-6366

Ano de publicación: 2010

Número: 388

Páxinas: 39-57

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD

Resumo

The purpose of this paper is to present an experience in Physical Education Teacher Education (PETE) on the combined use of “Project Oriented Learning” (POL) and Formative Assessment systems, as a methodology that allows to develop the autonomy of teachers in training. In this experience, the POL operates in coordination with 4 courses 2nd year teaching in the specialty of physical education. The paper presents the main characteristics of the context and the process followed to develop the POL and combine it with a formative evaluation process. In the section we analyze the performance benefits of the combination of POL and formative assessment systems to ensure better student learning, higher levels of autonomy and development of professional skills. The combination of POL and a formative evaluation allows to make interventions in educational practice with greater guarantees of success. Also analyze the main problems that arise and how they can solve in the future.

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