Huertos universitariosdimensiones de aprendizaje percibidas por los futuros maestros
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Universidad de Valladolid
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ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Year of publication: 2019
Volume: 37
Issue: 3
Pages: 111-127
Type: Article
More publications in: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Abstract
Gardens are being used as a didactic resource for science teaching at initial teacher training to facilitate students’ competencies development, and so it is necessary to make their influence on learning explicit. The aim of this work is to unveil the learning dimensions that are perceived by future teachers when gardens are used as a didactic tool. To that purpose, we used qualitative methodology based on the analyses of individual and semi-structured diaries that were completed by the degree students of Preschool Teacher Training, more specifically, in the subject of natural sciences. Positive impacts were proved on different areas of cognitive and procedural knowledge, emotional and relational aspects, as well as on transversal aspects such as environment, agriculture and nutrition. Gardens appear to be valuable instructional resources.
Funding information
Al Proyecto de Innovación Docente «Huertos EcoDidácticos: nuevos espacios para el desarrollo de competencias del alumnado», de la Universidad de Valladolid, y al proyecto EDUJCYL2016-INV03-Cultivate a better world, de la Dirección General de Innovación y Equidad Educativa de la Consejería de Educación de la Junta de Castilla y León. También a Mentalpage S. A., que apoyó técnicamente la recogida de información. Y, por último, a los estudiantes que participaron en el estudio.Funders
- Universidad de Valladolid Spain
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Junta de Castilla y León
Spain
- EDUJCYL2016-INV03
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