Análisis de la presencia de la geometría en los proyectos editoriales de Educación Infantil

  1. Estefanía Espina 1
  2. María Luisa Novo 1
  1. 1 Universidad de Valladolid
    info

    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

Revista:
Educación matemática

ISSN: 1665-5826 0187-8298

Año de publicación: 2019

Volumen: 31

Número: 3

Páginas: 85-116

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Educación matemática

Resumen

In this research, we analyze a sample of 14 textbooks for Primary School in the core area of geometry, used in schools throughout Spain. We use qualitative, exploratory and descriptive research methodology. We designed a specific tool, using the technique of content analysis for the study of geometry. Aspects of the teaching and learning of geometry in Primary School are analyzed with this tool. The results show a lower presence of geometry compared with numerical contexts. Recognition activities of geometric contents predominate. There is a large variety of methodological guidelines offered by textbooks for teaching geometry, which, generally, do not work with one, two and three dimensions from the beginning; psychomotor activities are scarce.

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