Validación de la tipología de aulas virtuales usadas en escenarios presenciales de la Universidad de La Salle

  1. López Ospina, Liz Stefany
  2. Rivera Céspedes, Gabriel Humberto
  3. Betancur Chicue, Viviana
  4. Aguilar Cortés, Carlos Eduardo
  5. Rojas Rodríguez, Jorge Edison
Zeitschrift:
CITAS: Ciencia, innovación, tecnología, ambiente y sociedad

ISSN: 2422-4529

Datum der Publikation: 2022

Ausgabe: 8

Nummer: 1

Art: Artikel

DOI: 10.15332/24224529.7563 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Andere Publikationen in: CITAS: Ciencia, innovación, tecnología, ambiente y sociedad

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

The research project was created with the intention of carefully reviewing the use given to virtual classrooms at Universidad de La Salle in the face-to-face modality. This process was carried out between the second semester of 2019 and the second semester of 2020. The results presented respond to two of the objectives set out in the research; the first is focused on identifying the type of use that teachers make of virtual classrooms; the second is closely related to the first and consists of validating the categories of virtual classrooms established by the e-learning Education Division, determined from some prior premises regarding the type of use that teachers of face-to-face scenarios give to virtual classrooms.

Bibliographische Referenzen

  • Area, M. y Adell, J. (2009): E-learning: enseñar y aprender en espacios virtuales. En J. de Pablos (Coord.), Tecnología educativa. La formación del profesorado en la era de Internet (pp. 391-424). Aljibe. https://cmapspublic.ihmc.us/rid=1Q09K8F68-1CNL3W8-2LF1/e-Learning.pdf
  • Area, M., Sanabria, M. y Mesa, A. (2018). Las aulas virtuales en la docencia de una universidad presencial: la visión del alumnado. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Universidad de La Laguna, 21(2),179-198. https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20666
  • Churches, A. (2009). Taxonomía de Bloom para la era digital. Eduteka, 11, 1-13. http://eduteka.icesi.edu.co/articulos/TaxonomiaBloomDigital
  • Ehlers, U. (2010). Open ECBCheck Manuel: Low cost, community based certification for E-learning in Capacity Building. https://bit.ly/3IBbSBJ
  • Osorio, L. A. (2011). Ambientes híbridos de aprendizaje. Actualidades Pedagógicas, 1(58), 29-44. https://ciencia.lasalle.edu.co/cgi/viewcontent.cgi?article=1014&context=ap