Las guías docentes de educación musical en el Grado en Educación Primaria
- De Moya Martínez, María del Valle 1
- López Núñez, Norberto 2
- Syroyid Syroyid, Bohdan 3
-
1
Universidad de Castilla-La Mancha
info
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2
Universidad de Murcia
info
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3
Universidad de Salamanca
info
ISSN: 1137-8654
Año de publicación: 2024
Título del ejemplar: Las dimensiones globales en los procesos de formación y profesionalización de la función docente. Hacia los modelos y programas «regionales» de profesionalización de profesores en el contexto internacional
Número: 44
Páginas: 455-479
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista española de educación comparada
Resumen
INTRODUCTION. In the Spanish Schools of Education students receive some basic and heterogenous musical training. METHODOLOGY. The main objective of this study is to analyze the musical teaching guides of the 2021-22 academic year for the Bachelor of Primary Education (N=64) comparing public (n1=40) and private universities (n2=24). To analyze the teaching guides, 20 variables were defined, and the t-test and z-test were used. RESULTS. Statistically significant differences were identified in private universities in the timing (fourth year, first semester, p=0.033), non-face-to-face and virtual teaching modality (p=0.004), definition of prerequisites (p=0.009), presence in the syllabus of musical pedagogy (p=0.037) and absence of improvisation (p=0.008), listening education (p=0.026) and musical research (p=0.040). DISCUSSION. This analysis has allowed to better know the current state of the planning and organization of the compulsory musical education, with the aim of defining proposals for the improvement of the initial musical training that future teachers receive.
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