Factores que inciden en la elección de la enseñanza como carreraun análisis en Iberoamérica

  1. Arribas de Frutos, Miriam 1
  2. Gajardo Espinoza, Katherine 1
  3. Reyes Hernández, Anahí 2
  4. Vargas Rojas, Pablo 2
  1. 1 Universidad de Valladolid
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    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

    ROR https://ror.org/01fvbaw18

  2. 2 Universidad Católica Silva Henríquez
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    Universidad Católica Silva Henríquez

    Santiago de Chile, Chile

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Revista:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

ISSN: 0213-8646 2530-3791

Año de publicación: 2022

Título del ejemplar: Pensamiento creativo y crítico a través de la lectoescritura en la era digital : desafíos en la formación del profesorado

Volumen: 36

Número: 97

Páginas: 285-306

Tipo: Artículo

DOI: 10.47553/RIFOP.V97I36.3.93048 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGITUM editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Every year, thousands of students enrol careers in the field of Education. Due to the lack of documentary research on the subject, this study conducted a systematised review of the literature of the reasons why young people choose the teaching profession. The study identified facilitators and barriers to career choice through a qualitative content analysis. It also characterised the studies from an inclusive perspective. The results revealed an eminently exploratory and descriptive body of research, focused on the identification and description of motivational factors and lacking in qualitative depth from a social and critical approach. The studies indicated that extrinsic motivations do not carry as much weight as intrinsic motivations at the time of degree choice. It is recommended to take actions to identify the intrinsic motivations of the target public and to promote inclusive (non-selective) projects, programmes and public policies that work to bring young students closer to those experiences that involve teaching.

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