Criterios de intervención en la restauración de la pintura sobre tabla Cristo atado a la columna del Museo Diocesano de Arte Sacro, Salamanca, España, atribuida a Luis de Morales

  1. del Barrio Luna, Alejandra 1
  2. Azofra Agustín, Eduardo 2
  3. Gil Rodrigo, Tomás 3
  1. 1 Diputación de Salamanca, España
  2. 2 Universidad de Salamanca (Usal), España
  3. 3 Servicio Diocesano de Patrimonio Artístico y Cultural y de Evangelización de la Cultura España
Revista:
Intervención: Revista de Conservación, Restauración y Museología

ISSN: 2007-249X

Ano de publicación: 2024

Volume: 1

Número: 29

Páxinas: 95-146

Tipo: Artigo

DOI: 10.30763/INTERVENCION.295.V1N29.74.2024 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resumo

The following article aims to explain the restoration process carried out during 2021 of the panel painting Christ Tied to the Column, an unprecedented work by Luis de Morales. After its discovery in the town of Alba de Tormes (Salamanca, Spain), probably coming from the church of San Juan Bautista in the aforementioned town, this work is now part of the permanent exhibition Misterio Admirable (Admirable Mystery) at the Museo Diocesano de Arte Sacro de Salamanca (Diocesan Museum of Sacred Art of Salamanca), inaugurated in March 2023, in the Episcopal Palace of Salamanca. The intervention carried out in the piece stands out for the scientific method application for its attribution, and because, the whole restoration process was combined with the theological sense that contributes to the 17th-century setting and the iconological meaning.

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