César
Barba Alonso
Publicaciones en las que colabora con César Barba Alonso (9)
2024
-
Gender Stereotypes in Historical Video Games: An Analysis of Call of Duty and Its Educational Implications from a Transdisciplinary Perspective
Transdisciplinarity in Citizenship Education. Challenges, Advances, and Research Proposals (Springer), pp. 119-134
-
Levels of historical awareness and treatment of controversial topics in digital environments: A case study with future Spanish Secondary School teachers
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 37, Núm. 2
-
¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género? Un análisis de la saga Assassin’s Creed desde la educación histórica.
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 725-736
-
¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género?: un análisis de la saga "Assassin’s creed" desde la educación histórica
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 224-236
2023
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481
-
The Levels of Historical Awareness and Treatment of Controversial Issues in Digital Environments: A Case Study of Future Spanish Secondary School Teachers
Participatory Educational Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 218-236
-
What Predictors Explain Holocaust and Human Rights Education in Spain? A Study with in-Service Secondary School Teachers
Education - Annual (IntechOpen), pp. 1-8
2021
-
Building Historical Narratives about Controversial Issues on Twitter: an Analysis of Digital Literacy Levels in Secondary School Students
Teacher Education: new Perspectives (IntechOpen)