Emilia
López-Iñesta
Publikationen, an denen er mitarbeitet Emilia López-Iñesta (14)
2022
-
Citizen science projects: an opportunity for education in scientific literacy and sustainability
Mètode Science Studies Journal: Annual Review, Núm. 12, pp. 33-39
-
Educational robotic platform for teaching in different education levels
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 215-216
2021
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Ciencia ciudadana en la enseñanza formal para el fomento de las vocaciones científicas
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Projectes de ciència ciutadana: una oportinitat per a l'añfabetizació científica i l'educació en sostenibilitat
Mètode: Revista de difusió de la investigació, Vol. 1, Núm. 108, pp. 60-67
-
Proyectos de ciencia ciudadana: una oportunidad para la alfabetización científica y la educación en sostenibilidad
Mètode: Revista de difusión de la Investigación, Vol. 1, Núm. 108, pp. 60-67
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
2020
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Vigilantes del aire. Guía para una ciudadanía sostenible: unidad didáctica
Editorial Q