Estudios Inquisitoriales
INQUIRE
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaUniversidad de Burgos-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (133)
2024
-
Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria
Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339
-
La enseñanza de temas controvertidos y problemas sociales: análisis comparativo de las percepciones del futuro profesorado iberoamericano de ciencias sociales
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 181-190
-
Levels of historical awareness and treatment of controversial topics in digital environments: A case study with future Spanish Secondary School teachers
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 37, Núm. 2
-
Racismo moderno y emociones hacia las personas inmigrantes en la provincia de Burgos
IX Jornadas de Doctorandos de la Universidad de Burgos [Recurso electrónico]
-
¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género? Un análisis de la saga Assassin’s Creed desde la educación histórica.
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 725-736
-
¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género?: un análisis de la saga "Assassin’s creed" desde la educación histórica
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 224-236
2023
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review
International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934
-
Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español
Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1
-
Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462
-
Education Annual Volume 2023
IntechOpen
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals
Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452
-
Predictors of digital reading recommendations for sexual and gender diversity education
Technologies, multimodality and media culture for gender equality: Advancing in digital transformation of education (Dykinson), pp. 177-189
-
Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23
-
Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*
Journal of Homosexuality
-
Relación entre el estilo de vida, el bienestar emocional y el uso del teléfono móvil en estudiantes universitarios influencia de la pandemia SARS-COV-2
Fundación MAPFRE, pp. 1-212
-
Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481
-
The Levels of Historical Awareness and Treatment of Controversial Issues in Digital Environments: A Case Study of Future Spanish Secondary School Teachers
Participatory Educational Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 218-236