Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (540)

2024

  1. #MeCripple: ableism, microaggressions, and counterspaces on Twitter in Spain

    Disability and Society, Vol. 39, Núm. 7, pp. 1782-1799

  2. A Pioneer Tool to Reduce Restrictive Practices toward People with Intellectual and Developmental Disabilities

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 4

  3. A Qualitative Approach to the Analysis of Digital Leisure of the University Student Population

    Lecture Notes in Networks and Systems

  4. A valid and reliable explanatory model of learning processes in heritage education

    Heritage Science, Vol. 12, Núm. 1

  5. Active Aging: What Supports Do Older People with Cerebral Palsy Need?

    Activities, Adaptation and Aging

  6. Avanza joven. Estudio, diagnóstico y propuesta de intervención socioeducativa en casos de violencia filioparental en Castilla y León.

    Ediciones Universidad de Salamanca

  7. Construction and Validation of a Scale to Assess Social Judgments Toward Sex Work from the Stereotype Content Model

    Journal of Sex Research

  8. Detecting non-content-based response styles in survey data: An application of mixture factor analysis

    Behavior Research Methods, Vol. 56, Núm. 4, pp. 3242-3258

  9. El tono emocional de textos de contenido ODS

    La internacionalización a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible: del Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 65-79

  10. Emotion regulation and emotion dysregulation in children and adolescents with Autism Spectrum Disorder: A meta-analysis of evaluation and intervention studies

    Clinical Psychology Review, Vol. 109

  11. Evaluación del estrés y la salud de cuidadores de personas con daño cerebral adquirido

    Priorizando la mejora de la calidad de vida en el ámbito de la salud (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 277-283

  12. Experiencia de Médicos Internos Residentes de Medicina de Familia y Comunitaria durante su formación en Gran Canaria

    Priorizando la mejora de la calidad de vida en el ámbito de la salud (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 183-190

  13. From a concept to a theory: The six eras of quality of life research and application

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 150

  14. Grado de satisfacción de los estudiantes con el programa UNIVERUSAL y las adaptaciones implementadas en función de las necesidades específicas de apoyo educativo

    Una educación inclusiva y de calidad: ideas y estrategias para seguir avanzando (Universidad de Salamanca), pp. 267-281

  15. Health care for people with intellectual disability in Spain

    Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, Vol. 21, Núm. 1

  16. How to Assess Oral Narrative Skills of Children and Adolescents with Intellectual Disabilities: A Systematic Review

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 4

  17. Impact of the Quality of Life Supports Model on the inclusion of students with disabilities in higher education: A scoping review

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 154

  18. Leisure education in youth with developmental disabilities: Effects on individual quality of life, adaptive behavior, and family quality of life

    Journal of Intellectual Disabilities, Vol. 28, Núm. 2, pp. 326-342

  19. Let's talk about recovery in mental health: an international Delphi study of experts by experience

    Epidemiology and Psychiatric Sciences, Vol. 33

  20. Menores inimputables. Estudio de la realidad y propuesta de intervención socioeducativa en Castilla y León "Más por menor".

    Ediciones Universidad de Salamanca