INVESTIGACIÓN EN DISCAPACIDAD
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad Autónoma de Madrid (11)
2024
-
Detecting non-content-based response styles in survey data: An application of mixture factor analysis
Behavior Research Methods, Vol. 56, Núm. 4, pp. 3242-3258
2023
-
A measurement of self-determination for people with intellectual disability: description of the AUTODDIS scale and evidences of reliability and external validity
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 69, Núm. 2, pp. 317-326
-
How a Few Inconsistent Respondents Can Confound the Structure of Personality Survey Data: An Example With the Core-Self Evaluations Scale
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 39, Núm. 6, pp. 400-407
2021
-
Ángel Rivière en el corazón y en la memoria de la psicología española y del autismo
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 2, pp. 7-42
2020
-
A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data
Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505
-
Advances in the assessment of self-determination: internal structure of a scale for people with intellectual disabilities aged 11 to 40
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 64, Núm. 9, pp. 700-712
2006
-
Guía de buena práctica para el tratamiento de los trastornos del espectro autista
Revista de Neurologia, Vol. 43, Núm. 7, pp. 425-438
2005
-
Guía de buena práctica para el diagnóstico de los trastornos del espectro autista
Revista de Neurologia, Vol. 41, Núm. 5, pp. 299-310
-
Guía de buena práctica para la detección temprana de los trastornos del espectro autista
Revista de Neurologia, Vol. 41, Núm. 4, pp. 237-245
-
Guía de buena práctica para la investigación de los trastornos del espectro autista
Revista de Neurologia, Vol. 41, Núm. 6, pp. 371-377
1993
-
La conducta comunicativa de los niños autistas en situaciones naturales de interacción
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Núm. 50, pp. 49-74