Publikationen, an denen er mitarbeitet Miguel Angel Queiruga Dios (81)

2023

  1. Fake news, a resource in primary education teacher trai- ning

    Revista conrado, Vol. 19, Núm. 90, pp. 186-195

  2. Hands-on Spectroscopy: LinkingResearch and Schools

    Hands-on Science: celebrating science and science education (Universidade de Vigo), pp. 276-280

  3. Una evaluación del aprendizaje universitario remoto en la pandemia de COVID-19

    Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación), pp. 545-556

2022

  1. AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 212-214

  2. Citizen science projects: an opportunity for education in scientific literacy and sustainability

    Mètode Science Studies Journal: Annual Review, Núm. 12, pp. 33-39

  3. Community service to share learning and science

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 233

  4. Educational robotic platform for teaching in different education levels

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 215-216

  5. Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty

    Universidade de Vigo

2021

  1. Algunhas estratexias de experimentación para a aprendizaxe da óptica xeométrica

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 45-46

  2. Assessment Methods for Service-Learning Projects in Engineering in Higher Education: A Systematic Review

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  3. Breve listado de aves urbanas en España. Un recorrido visual por nuestra fauna insectívora: material didáctico del proyecto de ciencia ciudadana en el aula Pájaros en la Nube

    Editorial Q

  4. Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  5. Citizen science projects. An opportunity for education in scientific literacy and sustainability

    Metode Science Studies Journal, pp. 61-67

  6. Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  7. Estereotipos científicos en alumnado de primero de primaria en tiempos de COVID

    Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible

  8. Has the stereotype of the scientist changed in early primary school-aged students due to COVID-19?

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 7

  9. Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908