APrendizaje INterdisciplinar en SEcundaria
APIENSE
![Foto de APrendizaje INterdisciplinar en SEcundaria](/img/uploaded/00658DAD94312FDB75B56F4FAF5A3A0C.jpg)
![Foto de Universidad de Burgos](/img/noimage_org.png)
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (100)
2024
-
Working with collaborative robots and its influence on levels of working stress
International Journal of Computer Integrated Manufacturing, Vol. 37, Núm. 7, pp. 900-919
2023
-
Dance as a lifelong healthy activity: A literature scoping review
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 2, pp. 366-387
-
Hacia la comprensión del juego en el proceso de formación inicial de docentes
Investigación en la educación formal: metodologías innovadoras para docentes (Dykinson), pp. 149-158
2022
-
Family participation in playgrounds as an indicator of quality. Systematic mapping study
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Importancia de la inclusión del componente cultural en la enseñanza de idiomas
Mente, cuerpo, cultura y educación: estudios interdisciplinares (Pirámide), pp. 229-236
-
La importancia de una gestión de calidad en las ludotecas para la promoción del juego en familia
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Melanogaster: catch the fly: first European network of citizen science in adaptation genomics
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 237
-
Ready to innovate: Maths&Sports4all (RIMAS)
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 171-177
-
Real science at secondary school: from Antarctic samples to a scientific poster
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 224-225
-
Semiología de la danza escénica. Aportación de conocimientos en el currículum de la formación superior
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 41, pp. 129-148
2021
-
Green and blue pigments in Roman wall paintings: A challenge for Raman spectroscopy
Journal of Raman Spectroscopy, Vol. 52, Núm. 12, pp. 2190-2203
-
Has the stereotype of the scientist changed in early primary school-aged students due to COVID-19?
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Neurociencia y juego: su aporte a la educación
Retos formativos en la educación derivados de la COVID-19, (Octaedro)
2020
-
Assessment and Modeling of the Influence of Age, Gender, and Family History of Hearing Problems on the Probability of Suffering Hearing Loss in the Working Population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-15
-
Comparison of workers performance in human-human and human-cobot interactions
30th European Safety and Reliability Conference, ESREL 2020 and 15th Probabilistic Safety Assessment and Management Conference, PSAM 2020
-
Comparison of workers performance in human-human and human-cobot interactions
Proceedings of the 30th European Safety and Reliability Conference and the 15th Probabilistic Safety Assessment and Management Conference
-
Critical elements in supergene phosphates: The example of the weathering profile at the gavà neolithic mines, catalonia, Spain
Minerals, Vol. 10, Núm. 1
-
El patrimonio de la ciudad de Burgos: un acercamiento a sus plazas y edificios para estudiantes de Educación Secundaria mediante el aprendizaje ubicuo de la trigonometría inmersa
Educación, patrimonio y creatividad: EPAC IV (Verdelis), pp. 211-225
-
Geochemical and spectroscopic approach to the characterization of earliest cremated human bones from the Levant (PPNB of Kharaysin, Jordan)
Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 30
2019
-
Combined study of archaeomagnetism and Raman spectroscopy of experimentally burnt limestones from the middle-palaeolithic site of Pinilla del Valle: (Madrid, Spain)
Boletín de la Sociedad Geológica Mexicana, Tomo 71, Núm. 2, pp. 383-396