APrendizaje INterdisciplinar en SEcundaria
APIENSE
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (150)
2024
-
Changing Spanish preservice teachers' environmental attitudes with a citizen science program integrated in Environmental Education subject
European Journal of Education
-
Editorial: Diversity in the social sciences: researching digital education in and for the global south
Frontiers in Education
-
Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1
-
The quality of family participation processes in play centers as an element of adaptation to dynamic environments
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
-
Working with collaborative robots and its influence on levels of working stress
International Journal of Computer Integrated Manufacturing, Vol. 37, Núm. 7, pp. 900-919
2023
-
Dance as a lifelong healthy activity: A literature scoping review
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 2, pp. 366-387
-
Hacia la comprensión del juego en el proceso de formación inicial de docentes
Investigación en la educación formal: metodologías innovadoras para docentes (Dykinson), pp. 149-158
-
Hands-on Spectroscopy: LinkingResearch and Schools
Hands-on Science: celebrating science and science education (Universidade de Vigo), pp. 276-280
-
Mejora de las asignaturas relativas a prevención de riesgos laborales con la introducción de sistemas biométricos para evaluar el estrés laboral
XXX Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET’30), Cartagena 19-21 julio 2023
-
The participation of deaf and hard of hearing children in non-formal science activities
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 212-214
-
Community service to share learning and science
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 233
-
Educational robotic platform for teaching in different education levels
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 215-216
-
Family participation in playgrounds as an indicator of quality. Systematic mapping study
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Importancia de la inclusión del componente cultural en la enseñanza de idiomas
Mente, cuerpo, cultura y educación: estudios interdisciplinares (Pirámide), pp. 229-236
-
Incorporación de la industria 4.0 y de la robótica colaborativa en la formación universitaria
Libro de actas CUIEET_29: Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, 19-22 de julio 2022, Valencia (Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Universitat Politècnica de Valencia), pp. 95-100
-
La formación en danza en contexto mixto: revisión metodológica tras un año de pandemia
Investigaciones emergentes de nuevo cuño (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 497-510
-
La importancia de una gestión de calidad en las ludotecas para la promoción del juego en familia
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Mejora de las asignaturas relativas a prevención de riesgos laborales con la introducción de la robótica colaborativa
Libro de actas CUIEET_29: Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas, 19-22 de julio 2022, Valencia
-
Melanogaster: catch the fly: first European network of citizen science in adaptation genomics
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 237