Psicología, Salud y Neuroeducación
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (70)
2024
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
2023
-
Corrigendum: Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education, (Front. Educ, (2023), 8, (1213358), 10.3389/feduc.2023.1213358)
Frontiers in Education
-
Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 8
-
La transformación digital durante la pandemia en el uso del campus virtual de la UVa. Un caso de estudio
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Perfiles de uso y aceptación del campus virtual entre estudiantes y profesores. Un estudio exploratorio en la Universidad de Valladolid
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Teaching skills in physical education teacher training: theoretical and factor models
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511
-
Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15, Núm. 2
-
Autoevaluación de competencias transversales: perspectiva del alumnado al inicio de sus estudios universitarios
El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (Dykinson), pp. 676-692
-
Emotion Regulation in Adolescents: Evidence of the Validity and Factor Structure of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Executive function assessment: Adaptation of the Amsterdam executive function inventory using Spanish first-year university students from two knowledge areas
PloS one, Vol. 17, Núm. 8, pp. e0272802
-
Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Psychological symptoms of the outbreak of the COVID-19 confinement in Spain
Journal of Health Psychology, Vol. 27, Núm. 4, pp. 825-835
-
Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 143-170
2021
-
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52
-
Effects of the onabotulinumtoxinA follow-up delay in migraine course during the COVID-19 lockdown
Neurological Sciences, Vol. 42, Núm. 12, pp. 5087-5092
-
Evaluation of the Impact of the COVID-19 Lockdown in the Clinical Course of Migraine
Pain medicine (Malden, Mass.), Vol. 22, Núm. 9, pp. 2079-2091
-
Investigación sobre la formación del profesorado de Geografía e Historia: un análisis bibliométrico
Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Octaedro), pp. 37-54
-
Las competencias del profesorado de educación física. Un estudio del modelo formativo
Cadmo, pp. 21-31
-
Mixed methods in education research
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 53-70