Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (70)

2023

  1. Corrigendum: Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education, (Front. Educ, (2023), 8, (1213358), 10.3389/feduc.2023.1213358)

    Frontiers in Education

  2. Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 8

  3. La transformación digital durante la pandemia en el uso del campus virtual de la UVa. Un caso de estudio

    Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro

  4. Perfiles de uso y aceptación del campus virtual entre estudiantes y profesores. Un estudio exploratorio en la Universidad de Valladolid

    Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro

  5. Teaching skills in physical education teacher training: theoretical and factor models

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2022

  1. A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)

    European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511

  2. Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15, Núm. 2

  3. Autoevaluación de competencias transversales: perspectiva del alumnado al inicio de sus estudios universitarios

    El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (Dykinson), pp. 676-692

  4. Emotion Regulation in Adolescents: Evidence of the Validity and Factor Structure of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6

  5. Executive function assessment: Adaptation of the Amsterdam executive function inventory using Spanish first-year university students from two knowledge areas

    PloS one, Vol. 17, Núm. 8, pp. e0272802

  6. Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers

    Frontiers in Education, Vol. 7

  7. Psychological symptoms of the outbreak of the COVID-19 confinement in Spain

    Journal of Health Psychology, Vol. 27, Núm. 4, pp. 825-835

  8. Recursos digitales y enfoques de enseñanza en la formación inicial del profesorado de Historia

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 143-170

2021

  1. Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52

  2. Effects of the onabotulinumtoxinA follow-up delay in migraine course during the COVID-19 lockdown

    Neurological Sciences, Vol. 42, Núm. 12, pp. 5087-5092

  3. Evaluation of the Impact of the COVID-19 Lockdown in the Clinical Course of Migraine

    Pain medicine (Malden, Mass.), Vol. 22, Núm. 9, pp. 2079-2091

  4. Investigación sobre la formación del profesorado de Geografía e Historia: un análisis bibliométrico

    Enseñanza de las ciencias sociales para una ciudadanía democrática: Estudios en homenaje al profesor Ramón López Facal (Octaedro), pp. 37-54

  5. Las competencias del profesorado de educación física. Un estudio del modelo formativo

    Cadmo, pp. 21-31

  6. Mixed methods in education research

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 53-70