Psicología, Salud y Neuroeducación
Publicaciones (65) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a Ver datos de investigación referenciados.
2024
-
A Burnt-Out Health: Stigma towards Mental Health Problems as a Predictor of Burnout in a Sample of Community Social Healthcare Professionals
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 9
-
A cross-sectional study of suicidal ideation and behaviour, depression, anxiety and stress in a Spanish sample. Mental health in young people after the Covid-19 pandemic
Mortality, Vol. 29, Núm. 4, pp. 645-657
-
An exploratory cross-sectional study on Mental health literacy of Spanish adolescents
BMC Public Health, Vol. 24, Núm. 1
-
Evaluation of didactic units on historical thinking and active methods
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Eye Tracking Contributions to the Perception of Differences Test: A Study in University Population
Psykhe, Vol. 33, Núm. 2
-
Machine learning and natural language processing to assess the emotional impact of influencers’ mental health content on Instagram
PeerJ Computer Science, Vol. 10
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
-
Non-fatal suicide behaviours: recommendations for addressing mental health
The Lancet Psychiatry
-
Psychological Impact of the Volcanic Eruption in La Palma Spanish Island: Predictors of Depression, Anxiety, Stress, and Well-being
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 27
-
Psychometric properties of the Spanish student version of Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ-Spa) in a sample of adolescents
European Journal of Special Needs Education
-
Stigma towards child and adolescent mental health problems among fathers and mothers. A cross-sectional study
Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 35, Núm. 1, pp. 27-33
2023
-
Analysis of Learning Uses in Virtual Campus of Universities: A Case Study
2023 XIII International Conference on Virtual Campus (JICV)
-
Corrigendum: Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education, (Front. Educ, (2023), 8, (1213358), 10.3389/feduc.2023.1213358)
Frontiers in Education
-
Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Evaluación del programa psicomotor de estimulación para el desarrollo infantil en comunidades vulnerables (PEDICV)
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 40, Núm. 3
-
La transformación digital durante la pandemia en el uso del campus virtual de la UVa. Un caso de estudio
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Measuring Changes in Social Skills Throughout an Intervention Program for Children with ASD, Contributions from Polar Coordinate Analysis
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 53, Núm. 6, pp. 2246-2260
-
Perfiles de uso y aceptación del campus virtual entre estudiantes y profesores. Un estudio exploratorio en la Universidad de Valladolid
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Protocolo RBT para la evaluación de la atención y la memoria
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
Teaching skills in physical education teacher training: theoretical and factor models
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1