Marta
Ramos Baz
Argitalpenak (40) Marta Ramos Baz argitalpenak
2024
-
Influence of teachers’ pedagogical knowledge on their classroom practice when solving arithmetic word problems with their students: An exploratory study
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 47, Núm. 2, pp. 321-345
-
Problemas aritméticos verbales en los libros castellano-leoneses y andaluces
Revista de educación, Núm. 406, pp. 157-184
-
Theoretical-methodological approaches and textbook design: analysis of arithmetic word problems in Spanish textbooks
European Journal of Psychology of Education, Vol. 39, Núm. 3, pp. 2483-2508
2023
-
Is the home literacy environment different depending on the media? Paper vs. tablet-based practices
Reading and Writing
-
Motivación y alfabetización. El estudio de la motivación hacia la lectura en los primeros años de escolaridad
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 159-170
2022
-
Academic motivation at early ages: Spanish validation of the Elementary School Motivation Scale (ESMS-E)
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Identifying predictors of digital competence of educators and their impact on online guidance
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 17, Núm. 1
2021
-
Beyond the Educational Context: Relevance of Intrinsic Reading Motivation During COVID-19 Confinement in Spain
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Competency profile on the use of ICT resources by Spanish music teachers: descriptive and inferential analyses with logistic regression to detect significant predictors
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 30, Núm. 4, pp. 511-523
-
Estudio longitudinal sobre la relación entre tipos de motivación y rendimiento matemático en el 1er ciclo de Educación Primaria
CIPE 2021. X Congreso Internacional de Psicología y Educación.
-
Examining the use self-perceived by university teachers about ict resources: Measurement and comparative analysis in a one-way ANOVA design
Contemporary Educational Technology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-13
-
Interacción en el hogar y rendimimiento matemático
CIPE 2021. X Congreso Internacional de Psicología y Educación.
-
Motivación y lectura. Una relación compleja con enorme impacto dentro y fuera del aula
VIII Jornadas ERI Lectura: Educación y Lectura en la Era Digital
-
Motivación y rendimiento matemático en el 1er interciclo de Educación Primaria.
CIPE 2021. X Congreso Internacional de Psicología y Educación.
-
Prácticas artiméticas formales e informales en el hogar y procesamiento numérico básico
CIPE 2021. X Congreso Internacional de Psicología y Educación.
2020
-
Actividades aritméticas en el hogar en relación con el procesamiento numérico básico en alumnos preescolares
Revista de educación, Núm. 389, pp. 45-66
-
Conocimiento de maestros en servicio y en formación sobre resolución de problemas aritméticos
Universitas psychologica, Vol. 19, Núm. 1
-
Motivación, Rendimiento en Matemáticas y Prácticas Familiares: un Estudio de su Relación en 1º de Educación Primaria
Psicología educativa, Vol. 26, Núm. 1, pp. 67-75
-
READ-COGvid: A Database From Reading and Media Habits During COVID-19 Confinement in Spain and Italy
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Evaluación de las creencias sobre matemáticas en Educación Primaria: Investigación comparativa en función del género
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 1637-1650