Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (18)

2024

  1. Menores inimputables. Estudio de la realidad y propuesta de intervención socioeducativa en Castilla y León "Más por menor".

    Ediciones Universidad de Salamanca

  2. Nature Deficit: The Importance of Contact with Nature from an Early Age

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1086-1094

  3. Older adults and use of video games

    Innovation: The European Journal of Social Science Research

2023

  1. Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515

  2. Use of serious games with older adults: systematic literature review

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2022

  1. Digital Identity and Quality of Life Technologies in the Older Adults

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 167-183

  2. La formación en educación emocional en el marco de la sociedad global: oportunidades y retos socioeducativos

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 229-249

  3. Systematic review of digital technology acceptance in older adults. Perspective of TAM models

    Revista Espanola de Geriatria y Gerontologia, Vol. 57, Núm. 2, pp. 105-117

  4. Technology and Quality of Life of Older People in Times of COVID: A Qualitative Study on Their Changed Digital Profile

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16

  5. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128

2021

  1. DIGITAL IDENTITY and ELDERLY

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Digital identity and quality of life technologies in the older adults

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 167-183

  3. Envejecimiento activo y Los Programas Universitarios para Mayores: Estudio sobre la percepción de los participantes

    La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

2020

  1. Conect-id project. Approach and analysis mechanisms of hyperconnected youth identity

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 6th-7th, 2020, Online)

  2. Entornos digitales, conectividad y educación: Percepción y gestión del tiempo en la construcción de la identidad digital de la juventud

    Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 277, pp. 457-475

  3. Identidad hiperconectada: primeros resultados de un estudio sobre la construcción identitaria juvenil

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 655-658

  4. La educación invisible: Inspirar, sorprender, emocionar, motivar

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 157-159

  5. Youth Perception of Connectivity: Times and Uses

    ACM International Conference Proceeding Series