Publications (18) Álvaro Garrido Morgado publications

2023

  1. Boost your email marketing campaign! Emojis as visual stimuli to influence customer engagement

    Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 17, Núm. 3, pp. 337-352

2022

  1. Smell, touch, and taste: Sensory words as stimuli to influence customer engagement indigital contexts

    XXIV Seminario Luso-Español de Economía Empresarial: Libro de resúmenes / Livro de resumos : Cáceres, 16, 17 y 18 de noviembre de 2022

2021

  1. Which Products are More Responsive to In-Store Displays: Utilitarian or Hedonic?

    Journal of Retailing, Vol. 97, Núm. 3, pp. 477-491

2019

  1. El marketing es ciencia... y emoción

    Los estudios en economía y empresa: un mundo diverso, apasionante e incluso útil (Universidad de Salamanca), pp. 185-191

  2. Identifying a private-label supplier on national brand

    Journal of Product and Brand Management, Vol. 28, Núm. 3, pp. 432-443

  3. Los estudios en economía y empresa: un mundo diverso, apasionante e incluso útil coord.

    Universidad de Salamanca

2018

  1. Are Different Merchandising Techniques and Promotions Equally Effective to Improve the Sales of Utilitarian and Hedonic Products? An Abstract

    Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 97-98

  2. Ejercicios de marketing: herramientas eficaces para la toma de decisiones

    Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC

2016

  1. Influence of customer quality perception on the effectiveness of commercial stimuli for electronic products

    Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR

  2. Managing in-store stimuli for different private label tiers

    Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovering Economy (IGI Global), pp. 225-243

2015

  1. Improving Sales of Private Labels in Store

    Springer Proceedings in Business and Economics

  2. Merchandising at the point of sale: differential effect of end of aisle and island

    Business Research Quarterly, Vol. 18, Núm. 1, pp. 57-67

  3. Merchandising: herramientas comerciales eficientes en tiempos difíciles.

    En la piel del cliente: escuchar, atraer, retener (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 279-297

2012

  1. Corporate Reputation: A Combination of Social Responsibility and Industry

    Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 19, Núm. 1, pp. 11-31

  2. Ejercicios prácticos de marketing

    Ratio Legis Librería Jurídica

2011

  1. Evaluación del impacto de variables minoristas en función del formato comercial y el tipo de producto

    Documentos de trabajo " Nuevas tendencias en dirección de empresas ", Núm. 1, pp. 1-34