Álvaro
Garrido Morgado
Publications (18) Álvaro Garrido Morgado publications
2024
-
Applying the triple coherence line to in-store marketing plans to increase private label market share
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 77
-
Sound in mode on: how sound stimuli influence customer engagement?
Electronic Commerce Research
2023
-
Boost your email marketing campaign! Emojis as visual stimuli to influence customer engagement
Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 17, Núm. 3, pp. 337-352
2022
-
Smell, touch, and taste: Sensory words as stimuli to influence customer engagement indigital contexts
XXIV Seminario Luso-Español de Economía Empresarial: Libro de resúmenes / Livro de resumos : Cáceres, 16, 17 y 18 de noviembre de 2022
2021
-
Which Products are More Responsive to In-Store Displays: Utilitarian or Hedonic?
Journal of Retailing, Vol. 97, Núm. 3, pp. 477-491
2019
-
El marketing es ciencia... y emoción
Los estudios en economía y empresa: un mundo diverso, apasionante e incluso útil (Universidad de Salamanca), pp. 185-191
-
Identifying a private-label supplier on national brand
Journal of Product and Brand Management, Vol. 28, Núm. 3, pp. 432-443
-
Los estudios en economía y empresa: un mundo diverso, apasionante e incluso útil
coord.
Universidad de Salamanca
2018
-
Are Different Merchandising Techniques and Promotions Equally Effective to Improve the Sales of Utilitarian and Hedonic Products? An Abstract
Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (Springer Nature), pp. 97-98
-
Ejercicios de marketing: herramientas eficaces para la toma de decisiones
Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC
2016
-
Influence of customer quality perception on the effectiveness of commercial stimuli for electronic products
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
-
Managing in-store stimuli for different private label tiers
Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovering Economy (IGI Global), pp. 225-243
2015
-
Improving Sales of Private Labels in Store
Springer Proceedings in Business and Economics
-
Merchandising at the point of sale: differential effect of end of aisle and island
Business Research Quarterly, Vol. 18, Núm. 1, pp. 57-67
-
Merchandising: herramientas comerciales eficientes en tiempos difíciles.
En la piel del cliente: escuchar, atraer, retener (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 279-297
2012
-
Corporate Reputation: A Combination of Social Responsibility and Industry
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 19, Núm. 1, pp. 11-31
-
Ejercicios prácticos de marketing
Ratio Legis Librería Jurídica
2011
-
Evaluación del impacto de variables minoristas en función del formato comercial y el tipo de producto
Documentos de trabajo " Nuevas tendencias en dirección de empresas ", Núm. 1, pp. 1-34