Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (40)

2024

  1. Fixed vs. adjustable-rate mortgages and attention

    Finance Research Letters, Vol. 62

2022

  1. An approach of design thinking with business analytics at higher education

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

  2. Does sovereign risk impact banking risk in the Eurozone? Evidence from the COVID-19 pandemic

    Finance Research Letters, Vol. 47

2021

  1. Does the teaching-learning model based on the flipped classroom improve academic results of students at different educational levels?

    Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 1, pp. 27-39

  2. ¿El uso del video interactivo influye en la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en diferentes niveles educativos?

    III Congreso Virtual Internacional y V Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores: CIREI 2019

2020

  1. A sentiment index to measure sovereign risk using Google data

    International Review of Economics and Finance, Vol. 69, pp. 406-418

  2. An alternative approach to predicting bank credit risk in Europe with Google data

    Finance Research Letters, Vol. 35

  3. Aplicación del sistema de evaluación a través de rúbricas automatizadas para la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en diferentes niveles educativos

    Libro de Comunicaciones del II Congreso Virtual Internacional y IV Congreso Virtual Iberoamericano de Recursos Educativos Innovadores. UAH Obras Colectivas. Ciencias de la Educación 29 (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá de Henares (Madrid)), pp. 890-904

  4. Corruption, the shadow economy and innovation in spanish regions

    Panoeconomicus, Vol. 67, Núm. 4, pp. 509-537

  5. Ubaldo Nieto de Alba, una trayectoria ejemplar

    Libro homenaje al profesor Ubaldo Nieto de Alba (Tirant lo Blanch), pp. 95-118

  6. ¿El sistema de evaluación con rúbricas automatizadas mejora el rendimiento académico de los estudiantes en diferentes niveles educativos?

    Transformación de los procesos de transmisión y apropiación del conocimiento. Experiencias y mecanismos soportados en entornos tecnológicos de información y comunicación (Global Knowledge Academics Ediciones), pp. 23-40

  7. ¿Mejora el sistema de evaluación con rúbricas automatizadas el proceso de enseñanza-aprendizaje en diferentes niveles educativos?

    Innovación e Investigación en la Educación Universitaria (Educación Editora), pp. 107-112

2018

  1. Bond yields, sovereign risk and maturity structure

    Risks, Vol. 6, Núm. 4

  2. Can Google econometrics predict unemployment? Evidence from Spain

    Economics Letters, Vol. 170, pp. 42-45

  3. Do Google trends help to forecast sovereign risk in Europe?

    Mathematical and Statistical Methods for Actuarial Sciences and Finance, MAF 2018

  4. Innovation and corporate performance in the Spanish regions

    Journal of Policy Modeling, Vol. 40, Núm. 5, pp. 998-1021

  5. What drives sovereign debt maturity in European countries?

    Panoeconomicus, Vol. 65, Núm. 2, pp. 137-161