Jairo
Rodriguez Medina
Publicaciones (63) Publicaciones de Jairo Rodriguez Medina
2024
-
An exploratory cross-sectional study on Mental health literacy of Spanish adolescents
BMC Public Health, Vol. 24, Núm. 1
-
Evaluation of didactic units on historical thinking and active methods
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
-
Psychometric properties of the Spanish student version of Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ-Spa) in a sample of adolescents
European Journal of Special Needs Education
2023
-
Analysis of Learning Uses in Virtual Campus of Universities: A Case Study
2023 XIII International Conference on Virtual Campus (JICV)
-
Corrigendum: Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education, (Front. Educ, (2023), 8, (1213358), 10.3389/feduc.2023.1213358)
Frontiers in Education
-
Design and validation of two tools to observe and analyze history lessons in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Evaluación del programa psicomotor de estimulación para el desarrollo infantil en comunidades vulnerables (PEDICV)
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 40, Núm. 3
-
La transformación digital durante la pandemia en el uso del campus virtual de la UVa. Un caso de estudio
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Measuring Changes in Social Skills Throughout an Intervention Program for Children with ASD, Contributions from Polar Coordinate Analysis
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 53, Núm. 6, pp. 2246-2260
-
Perfiles de uso y aceptación del campus virtual entre estudiantes y profesores. Un estudio exploratorio en la Universidad de Valladolid
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Teaching skills in physical education teacher training: theoretical and factor models
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511
-
Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15, Núm. 2
-
Autoevaluación de competencias transversales: perspectiva del alumnado al inicio de sus estudios universitarios
El fomento de la innovación docente como estímulo transformador del ámbito educativo en el siglo XXI (Dykinson), pp. 676-692
-
Competencias transversales: fortalezas y debilidades autopercibidas en el alumnado universitario de nuevo ingreso
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
Emotion Regulation in Adolescents: Evidence of the Validity and Factor Structure of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Enseñar la historia de Europa desde métodos activos y compromiso cívico. Diseño y validación de una propuesta
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 200-210
-
Executive function assessment: Adaptation of the Amsterdam executive function inventory using Spanish first-year university students from two knowledge areas
PloS one, Vol. 17, Núm. 8, pp. e0272802
-
Heritage Resources and Teaching Approaches. A Study With Trainee Secondary Education History Teachers
Frontiers in Education, Vol. 7