Óscar
Rodríguez Nogueira
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (39)
2024
-
Relationship between competency for evidence-based practice and level of burnout of physical therapists with the establishment of the therapeutic relationship
Physiotherapy Theory and Practice, Vol. 40, Núm. 2, pp. 357-365
-
The Effects of a Participatory Intervention in Mental Health Units on Nurses’ Perceptions of the Practice Environment: A Mixed Methods Study
Journal of the American Psychiatric Nurses Association, Vol. 30, Núm. 1, pp. 74-85
2023
-
Adaptation of the person centered therapeutic relationship patient version (PCTR-PT) to a version for physiotherapists (PCTR-PHYS) and evaluation of its psychometric properties
Physiotherapy Research International, Vol. 28, Núm. 4
-
Canales de aprendizaje y estrategias emocionales en estudiantes de Ciencias de la Salud
Innovación docente e investigación en salud: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 279-289
-
Empatía y estilos de aprendizaje en estudiantes de Ciencias de la Salud
Innovación docente e investigación en salud: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 493-504
-
Leadership and contagion by COVID-19 among residence hall students: A social network analysis approach
Social Networks, Vol. 73, pp. 80-88
-
Parents of children with disabilities' perceptions regarding the quality of interaction with Health professionals working in early intervention: A qualitative descriptive study
Journal of Clinical Nursing, Vol. 32, Núm. 17-18, pp. 6519-6532
-
Proposal for a physiotherapy assessment form for the evaluation of women patients with uro-gynecological disorders: A Delphi study
PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 12 December
-
Relaciones entre salud mental y constructos relacionados con el aprendizaje en estudiantes de Grado de Ciencias de la Salud
Innovación docente e investigación en salud: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 41-50
-
Salud mental y autorregulación del aprendizaje en estudiantes universitarios de Ciencias de la Salud
Innovación docente e investigación en salud: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 551-561
-
Salud mental y su influencia en la empatía en estudiantes
Innovación docente e investigación en salud: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 585-595
-
The influence of the environment on the patient-centered therapeutic relationship in physical therapy: a qualitative study
Archives of Public Health, Vol. 81, Núm. 1
-
Transcultural adaptation and psychometric properties of the spanish version of the therapeutic relationship Assessment Scale-Nurse
BMC Nursing, Vol. 22, Núm. 1
2022
-
Aprender jugando: el uso de Kahoot como evaluación dinámica de los contenidos en el Grado de Enfermería
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 31-38
-
Grado de satisfacción con el aprendizaje significativo a través de experiencias de simulación de estudiantes de fisioterapia de la asignatura
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 21-30
-
Percepciones de los fisioterapeutas sobre la fisioterapia centrada en la persona en España: estudio piloto
Intervención para la mejora de la salud desde una perspectiva integradora: avanzando desde la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 229-234
-
Simulación en cuidados paliativos: entrenando la habilidad de la comunicación
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 115-128
-
The Influence of the Locus of Control Construct on the Efficacy of Physiotherapy Treatments in Patients with Chronic Pain: A Systematic Review
Journal of Personalized Medicine, Vol. 12, Núm. 2
-
The association between empathy and the physiotherapy–patient therapeutic alliance: A cross-sectional study
Musculoskeletal Science and Practice, Vol. 59
-
The relationship between burnout and empathy in physiotherapists: a cross-sectional study
Annals of Medicine, Vol. 54, Núm. 1, pp. 933-940