Maria
Diez Ojeda
Publicaciones (52) Publicaciones de Maria Diez Ojeda
2024
-
Changing Spanish preservice teachers' environmental attitudes with a citizen science program integrated in Environmental Education subject
European Journal of Education
-
Introducción
Sobre la educación científica y el cuidado de la casa común: Necesidades y perspectivas (Dykinson), pp. 11-13
-
Sobre la educación científica y el cuidado de la casa común: Necesidades y perspectivas
coord.
Dykinson
-
The quality of family participation processes in play centers as an element of adaptation to dynamic environments
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
2023
-
The participation of deaf and hard of hearing children in non-formal science activities
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 212-214
-
El papel emergente de la neurociencia educativa en la educación secundaria
Investigación e innovación sobre metodologías activas en educación (Octaedro), pp. 93-103
-
Family participation in playgrounds as an indicator of quality. Systematic mapping study
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty
coord.
Universidade de Vigo
-
La importancia de una gestión de calidad en las ludotecas para la promoción del juego en familia
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
2021
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Ciencia ciudadana en la enseñanza formal para el fomento de las vocaciones científicas
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Has the stereotype of the scientist changed in early primary school-aged students due to COVID-19?
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Realización de prácticas de física a través de LV y SIM en la formación inicial de maestros: valoración
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021. Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
-
WebCiencia, experiencias STEAM implementadas en el aula de primaria: valoración y análisis de utilidad
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021