Isabel
Rodríguez de Dios
Publikationen (33) Publikationen von Isabel Rodríguez de Dios
2024
-
Radio, Podcasts, and Music Streaming—An Electroencephalography and Physiological Analysis of Listeners’ Attitude, Attention, Memory, and Engagement
Brain Sciences, Vol. 14, Núm. 4
-
The 3D Sound Power of Immersion Processing and Psychophysiological Effects of Binaural versus Stereo Audio Stories
Media Psychology, Vol. 27, Núm. 5, pp. 715-736
-
The Relevance of Communication Between Alzheimer’s Patients and Their Caregivers. Effective Prosody Strategies to Improve Communication
Health Communication, Vol. 39, Núm. 12, pp. 2906-2919
2022
-
CSR communication on social media: the impact of source and framing on message credibility, corporate reputation and WOM
Corporate Communications, Vol. 27, Núm. 3, pp. 543-557
-
Effects of narrative-persuasive frames on Twitter regarding blood donation: pride versus empathy and people versus numbers
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 4
-
La responsabilidad social corporativa en la publicidad de las marcas comerciales durante la pandemia de COVID-19
La nueva era comunicativa (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 277-292
-
Las referencias de COVID en anuncios marcan la diferencia: la respuesta de los consumidores mejora cuando la publicidad conecta con la pandemia
Comunicación y pluralidad en un contexto divergente (Dykinson), pp. 476-500
-
The Expressive Balance Effect: Perception and Physiological Responses of Prosody and Gestures
Journal of Language and Social Psychology, Vol. 41, Núm. 6, pp. 659-684
2021
-
Como hablar a las personas con Alzheimer: estrategias para mejorar la comunicación entre cuidadores y pacientes
Comunicar en pandemia: de las "fake news" a la sostenibilidad (McGraw Hill España), pp. 11-34
-
Competencias de comunicación oral en la educación primaria
El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 6
-
Narrative Persuasion in a Mobile Environment: Effectiveness of a Mobile Application for Promoting Digital Skills and Coping Strategies in Adolescents
International Journal of Communication, Vol. 15, pp. 1637-1658
-
The contact hypothesis during the European refugee crisis: Relating quality and quantity of (in)direct intergroup contact to attitudes towards refugees
Group Processes and Intergroup Relations, Vol. 24, Núm. 6, pp. 881-901
2020
-
Tell me your successful story with tobacco! Indirect effects of narrative voice and behavioral audience-character similarity on the intention to quit smoking
70th Annual International Communication Association (ICA) Conference “Open Communication”
2019
-
Efectos de la voz narrativa y la similitud con la audiencia en mensajes diseñados para estimular la fusión de identidad con inmigrantes estigmatizados: Mecanismos mediadores
V Congreso Nacional TMIC-AEIC: Investigar la comunicación en y desde la periferia (Facultad de Comunicación y Documentación), pp. 10
-
Improving attitudes toward immigration with testimonials. Indirect effects of empathy and audience-character similarity through identification, transportation and counterarguing
31st Association for Psychological Science (APS) Annual Convention
-
Reducing perceived threat toward immigrants with testimonials. Indirect effects of empathy and similarity through identification, transportation and counterarguing
XVI European Congress of Psychology
-
Viralizando mensajes pro-inmigración: Efecto conjunto de la empatía y la similitud audiencia personaje en la intención de compartir testimoniales diseñados para reducir el prejuicio a través de redes sociales
V Congreso Nacional TMIC-AEIC: Investigar la comunicación en y desde la periferia (Facultad de Comunicación y Documentación), pp. 55
2018
-
A study of the relationship between parental mediation and adolescents’ digital skills, online risks and online opportunities
Computers in Human Behavior, Vol. 82, pp. 186-198
-
Adolescents' Digital Skills: The Influence of Parenting Styles
Transmedia Literacy International Conference
-
Adolescents’ online risks and opportunities: the role of digital skills and parental mediation
68th Annual Conference of the International Communication Association