Judith
Martín Lucas
Argitalpenak (64) Judith Martín Lucas argitalpenak
2024
-
La pedagogía ante el desafío digital: nuevas materialidades
Teoría de la educación, Vol. 36, Núm. 2, pp. 25-42
-
Menores inimputables. Estudio de la realidad y propuesta de intervención socioeducativa en Castilla y León "Más por menor".
Ediciones Universidad de Salamanca
-
Nature Deficit Disorder and Technological Surplus: Implications for Individual Identity Development and Educational Solutions
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1105-1112
-
Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778
-
Unpacking the relationship between screen use and educational outcomes in childhood: A systematic literature review
Computers and Education, Vol. 215
-
Unveiling the Transformative Power of Plants in a Hyperconnected Reality
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1058-1065
2023
-
Aprendizaje-Servicio: la falta de solidez ético-cívica para un determinado tipo de formación ético-cívica
Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Narcea), pp. 141-152
-
Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515
-
Identity profile of young people experiencing a sense of risk on the internet: A data mining application of decision tree with CHAID algorithm
Computers and Education, Vol. 197
-
Knowledge-building in an environment mediated by digital technology: A case study in higher education
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 3, pp. 3267-3287
-
La (des-re) conexión con la naturaleza y la tecnología como fenómenos educativos. ¿Qué nos hace más humanos?
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 178-182
-
Las redes sociales y la percepción de la violencia de género: el papel mediador de la formación en Instagram
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Technology and Teaching Space: A Pedagogical Approach to the Classroom of the Future
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 499-508
-
Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21
2022
-
Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications
Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32
-
Juventud onlife. Estudio sobre el perfil de uso y comportamiento de los jóvenes a través de las pantallas
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
-
La formación práctica de los estudiantes de posgrado en educación
Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 275-292
-
La materialidad de lo digital en educación
Pedagogía de las cosas: quiebras de la educación de hoy
-
L’Ecuyer, C. (2021). Conversaciones con mi maestra. Dudas y certezas sobre la educación. Espasa, 335 pp.
iru.
Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 264-266
-
Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults
Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128