Argitalpenak (64) Judith Martín Lucas argitalpenak

2024

  1. La pedagogía ante el desafío digital: nuevas materialidades

    Teoría de la educación, Vol. 36, Núm. 2, pp. 25-42

  2. Menores inimputables. Estudio de la realidad y propuesta de intervención socioeducativa en Castilla y León "Más por menor".

    Ediciones Universidad de Salamanca

  3. Nature Deficit Disorder and Technological Surplus: Implications for Individual Identity Development and Educational Solutions

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1105-1112

  4. Trends on Communication, Educational Assessment, Educational Innovation, Identity, Smart Learning, and Doctoral Consortium at TEEM 2023

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 759-778

  5. Unpacking the relationship between screen use and educational outcomes in childhood: A systematic literature review

    Computers and Education, Vol. 215

  6. Unveiling the Transformative Power of Plants in a Hyperconnected Reality

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1058-1065

2023

  1. Aprendizaje-Servicio: la falta de solidez ético-cívica para un determinado tipo de formación ético-cívica

    Aprendizaje-servicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos (Narcea), pp. 141-152

  2. Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515

  3. Identity profile of young people experiencing a sense of risk on the internet: A data mining application of decision tree with CHAID algorithm

    Computers and Education, Vol. 197

  4. Knowledge-building in an environment mediated by digital technology: A case study in higher education

    Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 3, pp. 3267-3287

  5. La (des-re) conexión con la naturaleza y la tecnología como fenómenos educativos. ¿Qué nos hace más humanos?

    Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 178-182

  6. Las redes sociales y la percepción de la violencia de género: el papel mediador de la formación en Instagram

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  7. Technology and Teaching Space: A Pedagogical Approach to the Classroom of the Future

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 499-508

  8. Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21

2022

  1. Digital Natives or Digital Castaways? Processes of Constructing and Reconstructing Young People’s Digital Identity and Their Educational Implications

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 15-32

  2. Juventud onlife. Estudio sobre el perfil de uso y comportamiento de los jóvenes a través de las pantallas

    Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2

  3. La formación práctica de los estudiantes de posgrado en educación

    Educación en la sociedad global: lecturas de la agenda política y social (Octaedro), pp. 275-292

  4. La materialidad de lo digital en educación

    Pedagogía de las cosas: quiebras de la educación de hoy

  5. L’Ecuyer, C. (2021). Conversaciones con mi maestra. Dudas y certezas sobre la educación. Espasa, 335 pp. iru.

    Teoría de la educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 264-266

  6. Use and perception of gerontechnology: differences in a group of Spanish older adults

    Quality in Ageing and Older Adults, Vol. 23, Núm. 3, pp. 114-128