Virginia
Aguayo Romero
Argitalpenak (17) Virginia Aguayo Romero argitalpenak
2024
-
Expertos por propia experiencia en Trastornos Mentales, ponentes en clases universitarias
Una educación inclusiva y de calidad: ideas y estrategias para seguir avanzando (Universidad de Salamanca), pp. 219-234
2023
-
Chatbots y salud mental: reflexiones éticas y deontológicas en torno al uso de un griefbot en un caso de duelo
Casos clínicos en telesalud mental (Elsevier España), pp. 199-205
-
Resultados de la innovación docente en cuanto a la satisfacción con la enseñanza
XX Foro FECIES
-
Support Needs of Children with Autism Spectrum Disorders: Implications for Their Assessment
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 10
2021
-
Escala SIS-C de evaluación de las necesidades de apoyo para niños y adolescentes con discapacidades intelectuales y del desarrollo: proyectos de Investigación del Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO; PSI2021-36278) y de la Junta de Castilla y León (SA120U13)
Publicaciones del INICO
-
Validity of dsm‐5 oppositional defiant disorder symptoms in children with intellectual disability
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-12
2020
-
A systematic review of the assessment of support needs in people with intellectual and developmental disabilities
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-26
-
Differences in the support needs of children with developmental disabilities among groups of medical and behavioral needs
PeerJ, Vol. 8
2019
-
A new scale for measuring quality of life in acquired brain injury
Quality of Life Research, Vol. 28, Núm. 3, pp. 801-814
-
Assessing support needs in children with intellectual disability and motor impairments: measurement invariance and group differences
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 63, Núm. 12, pp. 1413-1427
-
International perspectives and trends in research on inclusive education: a systematic review
International Journal of Inclusive Education, Vol. 23, Núm. 12, pp. 1277-1295
-
International trends in inclusive education intervention research: A literature review
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 54, Núm. 1, pp. 3-17
-
Measuring support needs in children with motor disability: Validity and utility of the Supports Intensity Scale (SIS-C)
Research in Developmental Disabilities, Vol. 95
2018
-
Core Indicators to Assess Quality of Life in Population with Brain Injury
Social Indicators Research, Vol. 137, Núm. 2, pp. 813-828
-
Escala CAVIDACE: evaluación de la calidad de vida de personas con daño cerebral
Publicaciones del INICO
-
Psychoeducational assessment of students with intellectual disability: professional-action framework analysis
Psicothema, Vol. 30, Núm. 1, pp. 39-45
2015
-
Las necesidades de apoyo en el ámbito de la discapacidad intelectual: propuesta para su evaluación en la infancia y adolescencia
Siglo Cero, Vol. Anejo I, pp. 175