Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (96)

2024

  1. Discursos de odio, discursividad política y redes sociales: ¿Cómo construir contra-relatos digitales en la educación para una ciudadanía democrática?

    Emoción y Autoridad. Argumentos de la retórica política contemporánea (Iberoamericana - Vervuert), pp. 26-56

  2. Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria

    Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339

  3. ¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género? Un análisis de la saga Assassin’s Creed desde la educación histórica.

    Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 725-736

  4. ¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género?: un análisis de la saga "Assassin’s creed" desde la educación histórica

    Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 224-236

2023

  1. CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review

    International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934

  2. Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  3. Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español

    Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1

  4. Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462

  5. Education Annual Volume 2023

    IntechOpen

  6. Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1

  7. Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3

  8. Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals

    Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452

  9. Predictors of digital reading recommendations for sexual and gender diversity education

    Technologies, multimodality and media culture for gender equality: advancing in digital transformation of education (Dykinson), pp. 177-189

  10. Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers

    Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23

  11. Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*

    Journal of Homosexuality

  12. Relación entre el estilo de vida, el bienestar emocional y el uso del teléfono móvil en estudiantes universitarios influencia de la pandemia SARS-COV-2

    Fundación MAPFRE, pp. 1-212

  13. Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481

  14. The Levels of Historical Awareness and Treatment of Controversial Issues in Digital Environments: A Case Study of Future Spanish Secondary School Teachers

    Participatory Educational Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 218-236

  15. What Predictors Explain Holocaust and Human Rights Education in Spain? A Study with in-Service Secondary School Teachers

    Education - Annual (IntechOpen), pp. 1-8