Alejandro
García Reidy
Syracuse University
Siracusa, Estados UnidosPublicacións en colaboración con investigadores/as de Syracuse University (17)
2019
-
El fluir de lo erótico: circulación y posesión del "Arte de putear" de Nicolás Fernández de Moratín
Boletín de la Real Academia Española, Tomo 99, Núm. 319, pp. 167-201
-
Political Rhetoric in Lope de Vega's Representation of Elizabeth I
IMAGE OF ELIZABETH I IN EARLY MODERN SPAIN (UNIV NEBRASKA PRESS), pp. 227-250
-
The Technological Environment of the Early Modern Spanish Stage
Science on stage in early modern Spain (University of Toronto Press), pp. 58-78
2018
-
Celebrities and the stage: Theatrical stardom in early modern Spain
Renaissance Studies, Vol. 32, Núm. 2, pp. 165-182
-
Frederick A. de Armas, "El retorno de Astrea: astrología, mito e imperio en Calderón"
Anuario Lope de Vega: Texto, literatura, cultura, Núm. 24, pp. 417-422
-
¿Quién fue la Belén Esteban del Siglo de Oro?
Reescrituras o la vitalidad de la tradición en el estudio de la literatura (Sociedad Menéndez Pelayo), pp. 15-37
2017
-
Gwyn E. Campbell y Amy R. Williamsen, eds., Prismatic Reflections on Spanish Golden Age Theater. Essays in Honor of Matthew D. Stroud: Peter Lang, Nueva York, 2016, 374 pp. ISBN 9781433130083
Anuario Lope de Vega: Texto, literatura, cultura, Núm. 23, pp. 648-654
2016
-
Bárbara Mujica, ed., Shakespeare and the Spanish «Comedia». Translation, Interpretation, Performance. Essays in Honor of Susan L. Fischer
Anuario Lope de Vega: Texto, literatura, cultura, Núm. 22, pp. 499-503
-
Lope de Vega in His Time and Beyond
Symposium - Quarterly Journal in Modern Literatures
-
Lope de Vega's La inocente Laura and the Early Modern Transnational World (Cinzio, Greene, d'Ouville, and Pasca)
Symposium - Quarterly Journal in Modern Literatures, Vol. 70, Núm. 4, pp. 197-207
-
Theatrical voyeurism: Performing rehearsal in the Spanish Comedia Nueva
MLN - Modern Language Notes, Vol. 131, Núm. 2, pp. 356-377
2014
-
Peasants in the Palace: Moreto and Cáncer's La fuerza del natural and the Mockery of Courtly Practices
Bulletin of the Comediantes, Vol. 66, Núm. 1, pp. 75-95
-
THE BAROQUE COMEDY THE STRENGTH OF THE NATURAL AND PROTEUS THEATRICAL AND LITERARY DISSEMINATION
MAS ALLA DE LAS PALABRAS: DIFUSION, RECEPCION Y DIDACTICA DE LA LITERATURA HISPANICA (PUBLICACIONES UNIV VALENCIA), pp. 111-121
2013
-
Manos Teatrales: Cyber-Paleography and Early Modern Spanish Theater
JOURNAL FOR EARLY MODERN CULTURAL STUDIES, Vol. 13, Núm. 4, pp. 133-136
-
Pedro Calderón de la Barca, La vida es sueño. Edición crítica de las dos versiones del auto y de la loa, ed. F. Plata Parga, Reichenberger / Universidad de Navarra (Autos sacramentales completos, 79), Kassel / Pamplona, 2012, 294 pp. ISBN: 978-3-944244-01-3.
Anuario Lope de Vega: Texto, literatura, cultura, Núm. 19, pp. 249-255
-
Renovación, tradición y comunidad teatral en Lope de Vega: (a propósito de El castigo sin venganza)
eHumanista: Journal of Iberian Studies, Vol. 24, pp. 108-131
2011
-
Carlos Mata Induráin, dir., Comedias burlescas del Siglo de Oro. Tomo VII, Iberoamericana-Vervuert (Biblioteca Áurea Hispánica, 71), Madrid-Frankfurt am Main, 2011, 647 pp. ISBN: 978-84-8489-592-3.
Anuario Lope de Vega: Texto, literatura, cultura, Núm. 17, pp. 163-169