María Lourdes
Álvarez Fernández
Universidad de León
León, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (11)
2024
-
Current Situation Due to the Persistent Impact of COVID19 Lockdown on Digital Skills
Communications in Computer and Information Science
-
Psychological and Educational Factors of Digital Competence Optimization Interventions Pre- and Post-COVID-19 Lockdown: A Systematic Review
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 1
-
Strategic and self-regulated instruction in synthesis tasks in the university context
Frontiers in Psychology, Vol. 15
2021
-
Evaluación online del conocimiento del alumnado de Educación Primaria durante la composición de textos
Variables psicológicas y educativas para intervención en el ámbito escolar: nuevos retos (Dykinson), pp. 285-296
-
Una revisión de medidas del proceso de composición escrita: Bondades de la evaluación on-line o sincrónica
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 487-495
2015
-
Percepción de los estudiantes sobre el desarrollo de competencias a través de diferentes metodologías activas
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 33, Núm. 2, pp. 369-383
-
Strategy-focused writing instruction: Just observing and reflecting on a model benefits 6th grade students
Contemporary Educational Psychology, Vol. 41, pp. 37-50
2014
-
Evolución del proceso escritor desde la educación primaria a la secundaria
Revista de psicodidáctica, Vol. 19, Núm. 1, pp. 5-26
2012
-
Instructional and developmental online approaches of writing composition in students with and without learning disabilities
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 103-106
-
Instructional and developmental online approaches of writing composition in students with and without learning disabilities
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 103-106
2007
-
Valoración docente de las metodologías activas: un aspecto clave en el proceso de Convergencia
Aula abierta, Vol. 35, Núm. 1, pp. 49-62