Bárbara Mariana
Gutiérrez Pérez
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (18)
2023
-
Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515
-
PSYCHOMETRIC VALIDITY OF A TOOL FOR ASSESSING THE EDUCATIONAL QUALITY OF BLENDED LEARNING SYSTEMS
Journal of Educators Online, Vol. 20, Núm. 4
-
Use of Exergames with Elderly Adults, a Qualitative Study
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Use of serious games with older adults: systematic literature review
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Digital Identity and Quality of Life Technologies in the Older Adults
Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 167-183
-
Padres helicóptero, hijos Blancanieves: La problematización de los usos digitales de los jóvenes entre profesionales de la educación
AIBR: Revista de Antropología Iberoamericana, Vol. 17, Núm. 3, pp. 569-590
2021
-
Digital identity and quality of life technologies in the older adults
Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 167-183
-
Living senior labs, ecosystems of co-creation and open innovation with older people: A systematic review on social science literature
Interface: Communication, Health, Education, Vol. 25
-
Phases of implementation of blended learning in Spanish Universities: Study based on segmentation analysis
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 34, Núm. 1, pp. 28-49
-
Prácticas escolares e identidad de género: un estudio cualitativo de la escuela franquista a través de los cuadernos escolares
Qualis2021: Congresso Internacional sobre Metodologia: Desafios Metodológicos Atuais
2020
-
Conect-id project. Approach and analysis mechanisms of hyperconnected youth identity
EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 7221-7226
-
Construction of Digital Identity through B-Learning Training: Resource Evaluation
ACM International Conference Proceeding Series
-
Evaluation of Quality in Blended Learning Training
Lecture Notes in Networks and Systems (Springer), pp. 91-111
-
Identidad hiperconectada: primeros resultados de un estudio sobre la construcción identitaria juvenil
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 655-658
2019
-
Aplicaciones Móviles y acción socioeducativa. Influencia de las Tecnologías en la construcción de la identidad de género, la educación para la igualdad y la prevención de la violencia. Aplicaciones
La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social
-
Ejemplificación de metodología mixta para el análisis del uso de entornos blended learning en docentes universitarios
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 33, pp. 16-31
-
La resiliencia en entornos socioeducativos
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 34
2018
-
La metodología del aprendizaje servicio. Aprender mejorando el mundo. URUÑUELA, P. M. (2018). Madrid: Narcea. 112 páginas
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 32, pp. 172