Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Salamanca (18)

2023

  1. Daily Life of Elderly: An Approach to the Use of Gerontechnology

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 509-515

  2. PSYCHOMETRIC VALIDITY OF A TOOL FOR ASSESSING THE EDUCATIONAL QUALITY OF BLENDED LEARNING SYSTEMS

    Journal of Educators Online, Vol. 20, Núm. 4

  3. Use of Exergames with Elderly Adults, a Qualitative Study

    Lecture Notes in Networks and Systems

  4. Use of serious games with older adults: systematic literature review

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2022

  1. Digital Identity and Quality of Life Technologies in the Older Adults

    Identity in a Hyperconnected Society: Risks and Educative Proposals (Springer International Publishing), pp. 167-183

  2. Padres helicóptero, hijos Blancanieves: La problematización de los usos digitales de los jóvenes entre profesionales de la educación

    AIBR: Revista de Antropología Iberoamericana, Vol. 17, Núm. 3, pp. 569-590

2021

  1. Digital identity and quality of life technologies in the older adults

    Identity in a hyperconnected society: risks and educative proposals (Springer Nature Switzerland AG), pp. 167-183

  2. Living senior labs, ecosystems of co-creation and open innovation with older people: A systematic review on social science literature

    Interface: Communication, Health, Education, Vol. 25

  3. Phases of implementation of blended learning in Spanish Universities: Study based on segmentation analysis

    Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 34, Núm. 1, pp. 28-49

  4. Prácticas escolares e identidad de género: un estudio cualitativo de la escuela franquista a través de los cuadernos escolares

    Qualis2021: Congresso Internacional sobre Metodologia: Desafios Metodológicos Atuais

2020

  1. Conect-id project. Approach and analysis mechanisms of hyperconnected youth identity

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 7221-7226

  2. Construction of Digital Identity through B-Learning Training: Resource Evaluation

    ACM International Conference Proceeding Series

  3. Evaluation of Quality in Blended Learning Training

    Lecture Notes in Networks and Systems (Springer), pp. 91-111

  4. Identidad hiperconectada: primeros resultados de un estudio sobre la construcción identitaria juvenil

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 655-658

2019

  1. Aplicaciones Móviles y acción socioeducativa. Influencia de las Tecnologías en la construcción de la identidad de género, la educación para la igualdad y la prevención de la violencia. Aplicaciones

    La Pedagogía Social en un entorno VICA: ¿viejos problemas, nuevas perspectivas? : Comunicaciones y Conclusiones : Congreso Internacional SIPS 2019/ XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social

  2. Ejemplificación de metodología mixta para el análisis del uso de entornos blended learning en docentes universitarios

    RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 33, pp. 16-31

  3. La resiliencia en entornos socioeducativos

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 34