Mirko
Antino
Publicacións nas que colabora con Mirko Antino (12)
2023
-
Jobless and Burnt Out: Digital Inequality and Online Access to the Labor Market
Social Inclusion, Vol. 11, Núm. 4, pp. 184-197
2017
-
Reasons to participate: The role of political attitudes in digital activism
International Review of Social Psychology, Vol. 30, Núm. 1
-
Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología: el cambio tecnológico
Papers: revista de sociología, Vol. 102, Núm. 1, pp. 5-27
2016
-
Influence of abilities for searching commercial information online on e-shopping: When inequality affects business
GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 10, Núm. 3, pp. 136-152
-
La nueva frontera de la desigualdad digital: la brecha participativa
REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, Núm. 156, pp. 97-116
2015
-
The use of digital social networks from an analytical sociology perspective: The case of Spain
Rationality and Society, Vol. 27, Núm. 4, pp. 492-512
2014
-
Digital skills as a conditioning factor for digital political participation
Communications, Vol. 39, Núm. 1, pp. 43-65
-
Movilización social a través de las redes sociales: La política con internet y la política en internet
La Democracia del siglo XXI: Política, medios de comunicación, internet y redes sociales (Centro de Estudios Políticos y Constitucionales), pp. 329-348
2013
-
Activating activists: The links between political participation and digital political participation
Information Communication and Society, Vol. 16, Núm. 6, pp. 856-877
-
Consumo de informaçao política e participaçao digital. Uma análise empírica da influéncia da informaçao no uso de blogs de conteúdo sociopolítico.
Análise social, Vol. 48, Núm. 207, pp. 322-339
2012
-
Assessing a measurement model for digital political participation: A multidisciplinary point of view
Empowering Open and Collaborative Governance: Technologies and Methods for Online Citizen Engagement in Public Policy Making (Springer-Verlag Berlin Heidelberg), pp. 61-78
2010
-
Activismo digital en España. Un estudio empírico de la influencia de la información política sobre el activismo digital
La Comunicación Social, en estado crítico. Entre el mercado y la comunicación para la libertad: actas del II Congreso Internacional Latina de Comunicación Social