Stefano de
Marco
Universidad Complutense de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (13)
2022
-
The Un-Connectivity of Connective Parties: Analyzing the Online Interaction Patterns of Unidos Podemos in Spain
Journal of Political Marketing
2020
-
Affective homogeneity in the Spanish general election debate. A comparative analysis of social networks political agents
Information Communication and Society, Vol. 23, Núm. 2, pp. 216-233
2019
-
Postmaterialismo y comunitarismo como predictores de la percepción de la ciencia y la tecnología
Percepción social de la Ciencia y la Tecnología 2018 (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología, FECYT), pp. 235-249
2017
-
Reasons to participate: The role of political attitudes in digital activism
International Review of Social Psychology, Vol. 30, Núm. 1
-
Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología: el cambio tecnológico
Papers: revista de sociología, Vol. 102, Núm. 1, pp. 5-27
2016
-
Influence of abilities for searching commercial information online on e-shopping: When inequality affects business
GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 10, Núm. 3, pp. 136-152
-
La nueva frontera de la desigualdad digital: la brecha participativa
REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, Núm. 156, pp. 97-116
2015
-
The use of digital social networks from an analytical sociology perspective: The case of Spain
Rationality and Society, Vol. 27, Núm. 4, pp. 492-512
2014
-
Digital skills as a conditioning factor for digital political participation
Communications, Vol. 39, Núm. 1, pp. 43-65
-
Inequalities in the information and knowledge society: From the digital divide to digital inequality
The Robotics Divide: A New Frontier in the 21st Century? (Springer-Verlag London Ltd), pp. 173-194
2013
-
Activating activists: The links between political participation and digital political participation
Information Communication and Society, Vol. 16, Núm. 6, pp. 856-877
2012
-
Assessing a measurement model for digital political participation: A multidisciplinary point of view
Empowering Open and Collaborative Governance: Technologies and Methods for Online Citizen Engagement in Public Policy Making (Springer-Verlag Berlin Heidelberg), pp. 61-78
2010
-
Las fronteras de la participación digital: el caso de España
Hologramática, Núm. 12, Vol. 2, pp. 3-24