Ana María
Vázquez Casares
Universidad de León
León, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de León (25)
2024
-
Exploring eye-tracking data as an indicator of situational awareness in nursing students during a cardiorespiratory arrest simulation
Nurse Education in Practice, Vol. 76
-
Immersive haptic simulation for training nurses in emergency medical procedures: Evaluation of the needle decompression procedure: HMD and haptics versus mannequin
Visual Computer
2023
-
Impact of a COVID-19 Outbreak in an Elderly Care Home after Primary Vaccination
Vaccines, Vol. 11, Núm. 8
-
Using Task-Evoked Pupillary Response to Predict Clinical Performance during a Simulation Training
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4
2021
-
Effect of psychophysiological stress and socio-emotional competencies on the clinical performance of nursing students during a simulation practice
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
-
Effectiveness of oral sensory-motor stimulation in premature infants in the neonatal intensive care unit (Nicu) systematic review
Children, Vol. 8, Núm. 9
-
Identification of cohesive subgroups in a university hall of residence during the COVID-19 pandemic using a social network analysis approach
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Rapid antigen test for SARS-CoV-2 and primary health care
Journal of Infection
2020
-
Effect of facial skin temperature on the perception of anxiety: A pilot study
Healthcare (Switzerland), Vol. 8, Núm. 3
-
Specific competencies of prehospital emergency nursing: The views of Spanish university professors
Journal of Continuing Education in Nursing, Vol. 51, Núm. 12, pp. 556-567
2019
-
A narrative review of the description of training profiles used for emergency nursing care worldwide
Journal of Continuing Education in Nursing, Vol. 50, Núm. 12, pp. 543-550
-
Effectiveness of infrared thermography in monitoring ventilation performance during cardiopulmonary resuscitation training: A cross-sectional simulation study in nursing students
ACM International Conference Proceeding Series
2018
-
Burnout y engagement en estudiantes universitarios de enfermería
Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 17, Núm. 2, pp. 131-141
-
Experimental classroom games: A didactic tool in palliative care
Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 52
2017
-
Análisis de la eficacia de la evaluación educativa en la valoración de competencias clínicas de estudiantes de enfermería
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 3, Núm. 2, pp. 741-748
-
Colocación del collarín cervical: evaluación de competencias en estudiantes de grado deenfermería mediante simulación y aplicación de rúbrica
29 Congreso Nacional de la Sociedad Española de Medicina de Urgencias y Emergencias
-
Experiencia de evaluación formativa en una asignatura del Grado en Enfermería
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 3, Núm. 2, pp. 375-381
2015
-
Herramienta de evaluación por competencias en el desarrollo de un megacode desoporte vital. Valoración por los estudiantes de Enfermería
III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC 2015)
2014
-
Psychological distress in health sciences college students and its relationship with academic engagement
Revista da Escola de Enfermagem, Vol. 48, Núm. 4, pp. 715-722
2011
-
Salud mental: un estado de bienestar psicológico e inteligencia emocional enestudiantes de enfermería y fisioterapia de Castilla y León
XXVIII Congreso Nacional de Enfermería de Salud Mental y 1ª Conferencia Internacional de Enfermería de Salud Mental