Maria Sol
Velasco Sacristan
![Foto de Maria Sol](/img/nophoto.png)
![Foto de Universidad de Valladolid](/img/noimage_org.png)
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (11)
2015
2013
-
From theory to practice: The selection of Spanish lemmas in the Accounting Dictionaries
Fachsprache, Vol. 35, Núm. 1-2, pp. 25-42
2012
-
Translating metaphor in business/economics dictionary articles: What the theory says and what lexicographers should do
Metaphor and Mills: Figurative Language in Business and Economics (De Gruyter Mouton), pp. 155-174
2010
-
Metonymic grounding of ideological metaphors: Evidence from advertising gender metaphors
Journal of Pragmatics, Vol. 42, Núm. 1, pp. 64-96
-
Revitalización de la traducción en la didáctica del inglés profesional y académico
Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 371-378
2009
-
Overtness-covertness in advertising gender metaphors
Journal of English Studies, Núm. 7, pp. 111-148
2006
-
Towards a critical cognitive-pragmatic approach to gender metaphors in Advertising English
Journal of Pragmatics, Vol. 38, Núm. 11, pp. 1982-2002
2005
-
El anuncio publicitario en la enseñanza y aprendizaje de la lenguainglesa
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) (Centro Buendía), pp. 315-324
-
Valor ideológico de los estereotipos de género en la publicidad de British Cosmopolitan
Discursos e identidades: Estudios de la mujer V
2001
-
A critical comparison of the macrostructure and microstructure of two bilingual english-Spanish dictionaries of economics
International Journal of Lexicography, Vol. 14, Núm. 1, pp. 31-55
-
Persuasion and advertising English: Metadiscourse in slogans and headlines
Journal of Pragmatics, Vol. 33, Núm. 8, pp. 1291-1307