Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (19)

2024

  1. Percepción de los futuros docentes de histora sobre el cine como recurso didáctico

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 340-349

2023

  1. Immersive Virtual Reality in Cultural Heritage Dissemination: A Comprehensive Application for Novice Users

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. La gamificación como herramienta didáctica en los procesos históricos complejos

    La guerra civil española en los juegos y entornos lúdicos (Iberoamericana Vervuert), pp. 315-339

2022

  1. Comparing the Impact of Low-Cost 360° Cultural Heritage Videos Displayed in 2D Screens Versus Virtual Reality Headsets

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2021

  1. Aprendiendo historia de la empresa: una experiencia de realidad virtual sobre la evolución de la industria en la ciudad

    Innovación docente e investigación en arte y humanidades: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 347-358

  2. Breve semblanza del sector cinematográfico en España

    Escenas de Burgos en el cine de ficción (Fragua), pp. 11-38

  3. Didáctica de la geografía en modalidad online: experiencias docentes innovadoras y nuevos métodos de aprendizaje

    Innovación docente e investigación en arte y humanidades: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 37-52

  4. The Disappeared Archbishop's Palace of Burgos: A grapic reconstruction

    DISEGNARECON, Vol. 14, Núm. 27

2020

  1. Adaptando un guión audiovisual a la narrativa y capacidades de la realidad virtual en la difusión del patrimonio: el caso de la Peña del Castro

    Innovación Docente e Investigación en Ciencias Sociales, Económicas, y Jurídicas. Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 909-918

2017

  1. Industrial heritage seen through the lens of a virtual reality experience

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Measuring the impact of low-cost short-term virtual reality on the user experience

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2016

  1. Briviesca in the 15th c.: A virtual reality environment for teaching purposes

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Using a short video animation to assist with the diagnosis of sleep disorders in young children

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2015

  1. A flexible platform for the creation of 3D semi-immersive environments to teach Cultural Heritage

    Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, Vol. 2, Núm. 4, pp. 248-259

  2. The virtual reconstruction of a small medieval town: The case of Briviesca (Spain)

    CAA2014: 21st Century Archaeology: Concepts, Methods and Tools (Archaeopress), pp. 575-583